První recenzenti dohráli Grand Theft Auto IV

- Téma autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Projití příběhu zabralo 24 hodin, když se nechali vozit k misím taxíkem. A co nejvíce zklamalo jiného autora?

Jmenuje se Rob Taylor, dělá editora britského časáku Xbox World 360 a byl prvním žurnalistou, který měsíc před vydáním prošel Grand Theft Auto IV. Životní sen každého fanouška? Jak se to vezme... Rockstar samozřejmě hru pečlivě střeží, takže review-verzi nedá z ruky a i ty největší světové magy musí přijet hezky k němu. Redaktory posadí do temné místnosti před šedesátipalcovou obrazovku a zavře je tam na několik dnů, během nichž začíná šichta v devět ráno a končí pozdě večer. Kdo něco takového prožil, ten vám potvrdí, že jako maratón sice bezva, ale horší je, že hned poté musíte s vygumovanou hlavou a v časovém presu napsat kloudný článek.
Dohrání hlavní příběhové linie GTA IV zabralo tomuto recenzentovi 24 hodin, aniž by napoprvé přeskakoval cutscény. Pokud by si často nebral taxíka pro dovezení k cíli mise, zastavila by se herní doba na 40 hodinách. Téměř se ale nevěnoval vedlejším misím, které by mu odhadem vydržely desítky dalších hodin. Hra je podle jeho 4 tisíc znaků dlouhých poznámek ještě daleko lepší, než napovídá hype (čekal snad někdo, že zazní něco jiného?), díky úžasnému nasvícení města, "oscarovému" vylíčení charakteru postav a multiplayeru. Oproti minulým dílům je struktura Liberty City těsnější a celkové pojetí má mít více filmový nádech. Zejména ježdění v autě a přestřelky prý udělaly veliký pokrok. Zákys zaznamenal až v posledních pár tuhých misích.

Druhé, oficiálně neposvěcené hodnocení GTA IV se o víkendu objevilo na neznámé sajtě CGReviews, která vše musela odstranit po nátlaku Rockstaru. Ten dnes zařídil i smazání veškerých stop na komunitních serverech, ale naštěstí jsme si vše stihli uložit :) Autor chválil fantastické vehikly, umělou inteligenci, efektivní a snadno naučitelný systém krytí, animaci při kradení aut a možnost schovat si ta oblíbená na parkoviště.

Naopak mu vadilo složité páchání zločinů a náhlé objevování mužů zákona odnikud přímo před očima hráče (žádné např. dojetí od vedlejšího bloku, ale to může být způsobeno chybami v preview-verzi z února). Zklamal ho také fyzikální Euphoria engine, od nějž celkově čekal více - např. animace odlétání přejetých chodců při samotném rychlém hraní působí na jedno brdo (narozdíl od replay, v němž si člověk stihne všimnout více detailů). Na druhou stranu, Euphoria se postará i o pár oslňujících momentů, které se vám asi nikdy nepovede zopakovat.

Grand Theft Auto IV pro PS3/X360 vyjde i v ČR v úterý 29. dubna (předobjednávka z Xzone) - více v našem předešlém zpravodajství.
zdroj: GamesRadar, CGReviews, fansites

jd