zdroj:
tisková zpráva
Její světově první recenzi zveřejnil německý časopis PC Action, který Crysis dal 92%. K této známce došel odečtem procent od 100 (mimochodem trochu zvláštní způsob, neboť mnozí včetně nás spíš berou za základ průměr 50 a k němu přičítají za klady nebo odečítají za zápory). Nejvíce bodíků strhly občasné problémy s umělou inteligencí a dále se nelíbila přílišná monotónnost pár levelů, moc příkrá křivka učení se hry a krapet slabší multiplayer. Za největší devizy považuje PC Action mnoho variací postupu a že jde o neuvěřitelné vzrušující zážitek. Další přední magazíny našich západních sousedů, GameStar a PCGames shodně sáhly po 94%.
OK, můžete předešlému odstavci nedůvěřovat s podezřením, že Němci prostě jen přejí Němcům (vývojáři z Cryteku sídlí ve Frankfurtu). To by se však dnes nesměla objevit druhá recenze v asi nejprestižnějším papíráku, v americkém PC Gameru, který hře udělil dokonce 98% a verdikt: "Předurčeno k tomu stát se klasikou, Crysis je kreativním a technologickým divem, který dává zapomenout na všechny ostatní střílečky z letošního roku." Shrnujeme důvody:
- KLADY - grafická nádhera; vtahující otevřený svět s nepředvídatelnou nelineární hratelností; správně vložená příběhová linie; důraz na detaily; multiplayer; editor map.
- ZÁPORY - umělá inteligence vetřelců není tak úžasná jako u severokorejských vojáků; nepřátelé někdy snesou moc zásahů; pár drobností
zdroj: diskusni fora, vlastní