Proč Britové pirátí hry?
zdroj: tisková zpráva

Proč Britové pirátí hry?

26. 7. 2005 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jak jste možná postřehli, pirátskou scénu začátkem prázdnin citelně ochromila policejní infiltrační akce Operation Site Down provedená pod taktovkou FBI v deseti zemích světa.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Šlo o zátah namířený proti "velkým rybám", tedy proti hlavním internetovým serverům a skupinám, které crackují a vypouštějí na internet releasy s hrami, filmy či hudbou. Cílem bylo, alespoň na pár týdnů, odříznout od přisunu novinek koncové uživatele nelegálního softwaru, kteří vše stahují zejména přes P2P / BitTorrent nebo kupují přes inzeráty / od svých dodavatelů. Kdo jsou tito lidé (BTW dobrá ilustrační fotka počítačového piráta na IDNES :) nacházející se na konci celého řetězce, který je názorně vysvětlen na náčrtku fungování scény, a co je k tomuto jednání vede, se snažila zjistit dnes uveřejněná studie od studenta britské Školy obchodu a managmentu.

Odpovědi celkem 217 respondentů z řad náruživých hráčů se určitě nedají označit za nějaký průlomový objev, ale jen potvrzují dosavadní domněnky. Skoro 80% dotazovaných Britů někdy mělo na svém harddisku pirátskou hru, přičemž nejvíce to praktikují chlapci ve věku 15 až 18 let. Co je k tomu vede? 80% z nich zastává názor, že když jsou počítačově gramotní a hry se dají snadno najít i stáhnout, tak proč toho nevyužít, zatímco 65% se vůbec nebojí, že by mohli být dopadeni. 72% respondentům se zase nechce čekat, až jimi očekávaný titul přijde na trh ve Velké Británii, která občas mívá zpoždění pár dnů až měsíců oproti termínu vydání v USA nebo Japonsku. Výmluva, že si chtějí každou hru nejprve vyzkoušet a poté si ji jdou koupit, neobstojí vzhledem k číslům ze statistiky - 58% lidí, především teenagerů tak obvykle neučiní. Svým chováním prý připravili za minulý rok herní průmysl o 5 miliard dolarů.

Recept autora studie na vymýcení, resp. alespoň omezení pirátství zní: herní společnosti by měly minimalizovat nelegální stahování her, zajistit dostupnost produktu po celém světě ve stejnou dobu, snížit ceny, vymyslet lepší ochranu (tak jako mají např. TOCA 2, Trackmania Sunrise, Splinter Cell: Chaos Theory...) a zorganizovat edukační programy, aby si dospívající dítka, zde nazývaná "kriminálníci v dětských pokojích" začala myslet, že dělají něco špatného. Pokud by se podobný průzkum prováděl v České republice, asi by s přehledem vyhrál argument o příliš vysoké ceně originálek, což obyvatelé Velké Británie dle studie jako klíčový problém nevnímají vzhledem k jejich větší kupní síle. Otázka do diskuse - proč pirátíte hry vy, jaké jsou dva primární důvody?

zdroj: PR

jd

Nejnovější články