Postmortem české logické hry Zeroes přináší pozoruhodná data
zdroj: tisková zpráva

Postmortem české logické hry Zeroes přináší pozoruhodná data

26. 10. 2015 15:30 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Petr Marek se podělil o spoustu dat, která souvisí s tím, jak si v průběhu času vedla jeho matematická mobilní hra Zeroes na Google Play. Vydal ji zcela zdarma a v tuto chvíli má vynikající průměrné hodnocení 4,8 z 5 možných. Jelikož Marek za hru nic nechtěl, nikoho nepřekvapí, že nevydělal, ale statistiky, o které se podělil v druhé části postmortem článku, rozhodně zaujmou.

Hru si celkem stáhlo 1476 hráčů. Co Marka nepřekvapilo, byl fakt, že většina jich pochází z České republiky a Slovenska. Nicméně míra, jakou tyto dvě země dominovaly, už jej překvapila. ČR s 86 procenty a SR s 10 procenty nechaly na svět 4 procenta. Nicméně Petr Marek toto přičítá i faktu, že zatímco s českými médii nebyl problém v komunikaci, se zahraničními se nyní pokusí zaměřit na jednu konkrétní zemi.

Noví uživatelé si hru našli a stahovali ve dvou výrazných vlnách. Nejdříve druhý den po vydání, což představuje přirozený vývoj situace, a následně po vydání článku ne Světě Androida. Počet denních uživatelů de facto kopíruje křivku nových uživatelů a postupem času, celkem logicky, jejich nárůst klesá.

Pozoruhodné je, jak se na hře (ne)podepsaly dva updaty, které Marek vydal po šestnácti dnech, a pak dalších šesti. Celkem 28 procent hráčů si hru neupdatovalo, za což může fakt, že do té doby (16 dnů) hru dokončili a už se k ní nevraceli. Ovšem jen 6 procent pak už neupdatovalo podruhé, po šesti dnech, což by mohlo poukazovat na to, že updaty prostě musí vycházet dříve.

Další čísla se týkají dokončení hry. Do finálního, pátého světa se pustilo jen 150 hráčů z celkových 900, kteří k němu měli přístup. A úplně celou hru dokončilo 13 hráčů plus sám autor. Průměrný čas dokončení pak je 157 minut. Grafy, které najdete na blogu Petra Marka, ukazují, že neuspěl ve svém záměru vždy mít vzestupnou obtížnost jednotlivých světů. Odhaduje to z délky dokončení úrovní, ale zároveň poznamenává, že délka dokončení úrovně nemusí znamenat její obtížnost – tím spíše, že se hráči průběžně zlepšují (ale není to jak změřit).

Četbu článku doporučím všem, kdo se o vývoj her a digitální distribuci zajímají více. Nebo pokud se rovnou chtějí stát vývojáři. Protože Marek poznamenává: „Mám pro vás radu. Neměli byste dělat hry, abyste vydělali peníze a byli bohatí. A neměli bystě dělat hry, protože se chcete stát herním vývojářem. Měli byste dělat hry jen proto, že chcete dělat hry. Touha být herním vývojářem nejspíš znamená, že chcete být slavní a úspěšní. Když chcete prostě dělat hry, chcete je dělat, i když nejsou úspěšné a nikoho nezajímají. To je velký rozdíl.“

Ostatně, Petr Marek o tom ví své. Zeroes jej stály kromě spousty času také 179 dolarů za tvorbu hudby a ozvučení. A protože hru dal k dispozici zdarma, logicky se nic nevrátilo. Mimochodem, tento článek také berte jako doporučení, protože Zeroes je vážně povedený matematický kouskem, který vás dokáže zabavit.

Nejnovější články