Podrobné a kritické hodnocení komunitou vytvořených artworků naznačuje, že spolupráce s komunitou není pro Epic jen snahou svézt se na momentálně populární vlně nebo dokonce pokusem se hráčům podbízet. Něco podobného by se ostatně Epicu mohlo ošklivě vymstít. Debata o preferovaném vzhledu postav či zpracování modelů zbraní je skutečně podrobná a pro vývojáře samotné inspirativní. Postřehne to i naprostý Unreal Tournament laik jako já.
Právě kvůli tomu, že tvůrci berou kooperaci s hráči vážně, je zábavné a přínostné záznamy z podcastů na YouTube nebo přímé přenosy na Twitch.tv sledovat. V zásadě jde o variaci na typické vývojářské deníky, které kvůli propagaci vydává před vydáním hry prakticky každé studio. Když ale srovnáte míru zajímavosti a penzum informací z podcastu o vývoji Unreal Tournament třeba s videi o vývoji Call of Duty: Advanced Warfare, je rozdíl v informační hodnotě až zarážející.
Samozřejmě si musíme uvědomit, že nové Call of Duty nevzniká ve spolupráci s komunitou a jde o zcela odlišný projekt každým coulem. Přesto si dokážu představit, že i tvůrci Call of Duty by mohli připravit video o vývoji hry, které nemá striktně propagační ráz, ale skutečně nechá hráče nahlédnou pod pokličku vývoje. Stejně jako se to daří tvůrcům z Epicu nebo jejich kolegům od projektu Star Citizen.
Pokud se vývoje Unreal Tournament neúčastníte aktivně na fórech, můžete sledovat jednotlivé fáze skrze pravidelné podcasty na Twitch kanálu, na YouTube nebo je poslouchat v audio podobě. Ať už zvolíte jakoukoli formu, nudit se rozhodně nebudete.