Plamenná recenzentská obhajoba Golden Axe

- Téma autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Magazín Play ohnivě kritizuje veškerou konkurenci, která hru sepsula, a sám nabízí oslavnou recenzi. Jaké má asi důvody?

Prvních osm recenzí pokračování legendární mlátičky Golden Axe: Beast Rider je venku a jejich průměrné skóre 44% varuje, že tady se něco opravdu nepovedlo. Ostatně, nejde o žádné bezejmenné weby: pakliže hru totálně shodí i tak renomovaní recenzenti, jako ti z Eurogameru a IGN (3/10) nebo OXM (4/10), asi těžko půjde o zaujatost nebo společné spiknutí.

Takhle nějak to ale vnímá redaktor Dave Halverson z časopisu Play. "Mějte se na pozoru před těmihle lidmi (nemůžu jim říkat kritici), kteří z Golden Axe buďto neodehráli ani kus, podcenili jeho design nebo jim počítačové hry prostě a jednoduše nejdou," píše Dave ve svém epilogu. A následuje nezvykle plamenná obhajoba toho, že chyba není na straně vývojářů, ale netrpělivých hráčů, včetně srovnání s Heavenly Sword (kde Golden Axe pochopitelně vítězí) a další věty, např. že "ohodnotit Beast Ridera pod 7/10 je zkrátka nezodpovědné a nepředstavuje to skutečný názor profesionálních hráčů" :)

To jsou všechno poměrně ostrá slova: tím spíš, že Halverson se v branži pohybuje již několik let a má poměrně rozporuplnou reputaci právě v udílení nezvykle vysokých hodnocení. Podívejme se na citace z jeho recenze Golden Axe:

".. musí učarovat každému, kdo si myslí, že není nic tak omamujícího jako nádherná polonohá divožena na hřbetě vrčící bestie."

".. první dva bossové jsou z látky, z jaké stvořeny jsou středověké vlhké sny" (tedy poněkud perverzí narážka na slavný shakespearovský výrok z úst Prospera, pozn. aut.)

"Královna mrtvých nejen, že je dokonalým obrazem zla, ale její trůn je zcela geniální (jak to mohl někdo vymodelovat?) a její bojová aréna takovým místem, o němž sní každý fanoušek středověkého fantasy"

"Tyrisiny prsa jsou zprvu nehybná [..] a i pak se houpou jen minimálně [..] To je mi ale omezená animace prsou!"
Zkrátka, nic ve zlém, ale že by zrovna Halverson byl autorem nezávislého článku, jistě tvrdit nelze. Zatímco zahraniční média jeho obhajobu ocitovala spíš s rozpaky a konstatováním, že byl asi zrovna mimo smysly, na mysl přichází ještě jedno rozumnější vysvětlení. Vždyť možná nejúspěšnější a rozhodně po internetu nejznámější číslo časopisu Play bylo právě to z loňského podzimu, kterému Sega věnovala exkluzivní světové odhalení hry. Že by náhoda? Anebo nešťastný Halverson rozpoutal kauzu, která skončí zostuzením jeho vlastního časopisu a dalším důkazem, že vydavatelé si vysoké hodnocení v recenzích platí dodnes?
zdroj: Play Online

levis

Novinky na CZC.CZ