Osobnosti časopisové scény o šancích Excaliburu
zdroj: tisková zpráva

Osobnosti časopisové scény o šancích Excaliburu

7. 5. 2009 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Není nad to zeptat se dlouholetých šéfredaktorů papíráků, jakou budoucnost věští nápadu Martina Ludvíka jít proti proudu i trendům.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Aukce ochranné známky Excalibur dnes odpoledne skončila nezdarem. Nijak překvapivý výsledek 0 příhozů zavazuje jejího majitele Martina Ludvíka k tomu, aby splnil slib a vzkřísil tento herní časopis svépomocí. V internetových diskusích převažují názory, které této jeho snaze nevěští vůbec dobrou budoucnost. Nicméně jak známo, ne vždy se vyplácí řídit se davem a řada později oceňovaných projektů by bez krapet tvrdohlavé cesty proti proudu asi nikdy nevznikla. Není proto nad to zeptat se osobností domácí časopisové scény, které (narozdíl od některých samozvaných expertů) mají v této oblasti dlouholeté zkušeností i perfektně znají preference čtenářů. Položili jsme jim proto jednoduchou otázku: Co si myslíte o záměru obnovit vydávání Excaliburu a jaké mu dáváte šance na úspěch?

"Nepřečíst si rozhovor s Martinem Ludvíkem, asi by se mi nápad vrátit časy o 20 let zpět líbil. Bohužel, jeho představa o fungování trhu s herními časopisy je naprosto zvrácená," říká Jan Herodes, bývalý šéfredaktor LEVELU a v současnosti producent pražského studia Disney Interactive. "Nechci se ani zabývat tím, jestli to vše dělá a prohlašuje s nějakým komerčním záměrem, pro pobavení svého okolí nebo z neznalosti. Je to v podstatě jedno. Jestli ho nasměruje tam, kam popisuje, tak vydá - jestli vůbec - jedno číslo. Časy, kdy jsme stáli u Báby frontu na nový Excalibur, už jsou prostě pryč. Nadobro," dodává člověk, který v mezidobí působil jako produktový manažer Cenegy Czech.

Herodesův následník v LEVELU Ondřej Průša to vidí stejně: "Zpočátku jsem to bral jako velice dobrý vtip, ale poslední dobou mě to už začíná unavovat :) Šance na oživení dalšího tištěného herního magazínu se blíží nule. Po ukončení vydávání Next Levelu, Mini Levelu či Doupěte v podobných cenových hladinách, jako plánuje Martin Ludvík, si to dokáže spočítat (skoro) každý," myslí si Draken, nyní ředitel vývoje I3.cz. Současný vedoucí LEVELU Martin Bach se momentálně nachází na svatební cestě a jeho zástupce Radek Friedrich pouze uvedl, že Excalibur nechávají bez komentáře. Na náš dotaz bohužel nereagovaly ani mozky posledních zrušených magazínů: Farid "Starman" Dilmaghani (Next Level, nyní vyšší managment EA Czech), Kamil Gric (Doupě, nyní se svou firmou xBizon s.r.o. publikuje web o zdravém životním stylu a úspoře energií) a Karel Kališ (Oficiální Xbox 360 Magazín ČR).

Obrázek zdroj: tisková zpráva To Mikoláš Tuček ze SCORE pojal svou odpověď o návratu Excaliburu nápaditě, jak je mu vlastní: "Jednoznačně skvělá zpráva! Pořád si myslím, že tam někde existuje pár tisíc lidí, co si pod tím jménem nepředstaví jakýsi Artušův kinžál. Že je to nesmysl, když časopisy za poslední léta jen padaly? Když volně použiji aritmetiku pana Ludvíka, tak SCORE a Level mají dohromady čtenost ke 200.000, čili není důvod, proč tak půlku neprodat. Jasná věc! Někdo by řekl výstřel do tmy, ale business case postavený na čtenosti je v mediálním světě naprosto běžný (naposledy ho zřejmě aplikovala Premiera). Samozřejmě bez reklamy, ta bude počítám zvlášť a na tohle revoluční řešení se obzvlášť těším!"

Nápad se zrušením recenzí považuje Tukan za geniální, prý ho samotného několikrát napadl - většinou když píše třetí v jednom měsíci. Přestože se tomu všeobecně moc nefandí, líbí se mu i vydavatelovo americké sebevědomí, viz: „Excalibur recenze zavedl, Excalibur je také zruší“. Jak Tukan upozorňuje, Martin Ludvík přitom skromně pozapomněl dodat, že Exáč zavedl i obálku! "No nebudu se v tom patlat, jeden z nás dvou zmizel dávno za horizontem příčetnosti a nic nenasvědčuje tomu, že by byl na cestě zpátky. Ovšem jinak je ten Excalibur blog skvělý a báječně se při něm bavíme. Jenom mi je fakt líto toho 'šéfredaktora'," uzavřel svou ironickou úvahu dlouholetý zástupce vedoucího SCORE a souběžně reportér fotbalového webu.

Zakladatel BonusWebu Zdeněk Polách předpověděl mizivé šance časopisu minulý týden na blogu a pro vás to mírně rozvedl: "Excalibur není značka jako Míša nebo Tatranky. Za nimi je skutečná hodnota, za Excaliburem není nic. Dnešní generace hráčů už ho nezná, ti, co na něm odrostli, si ho jen stěží koupí. Myslím si, že by se s tím měl Martin Ludvík smířit a Excalibur by měl nechat odpočívat. Navěky. Myslím si, že tento časopis nemá ani nejmenší naději na úspěch," varuje Vreco, současný správce internetového obchodu Bontonland a rentiér penzionu v Krkonoších. Příště budeme pokračovat s názory domácích vydavatelů a vývojářů...

zdroj: vlastní

jd

Nejnovější články