Když v srpnu tohoto roku odešla trojice vývojářů z People Can Fly (Adrian Chmielarz, Andrzej Poznanski, Michal Kosieradzki) studia stojícího za Bulletstormem, nyní plně absorbovaného Epic Games, ještě jsme nevěděli, jak se bude jejich chystané studio jmenovat. Nyní už nějaký ten pátek víme, že se jmenuje Astronauts a že si pořídilo licenci na Unreal Engine 3, se kterým dlouhodobě pracovali. Pro změnu jsme ale nic nevěděli o jejich chystaném projektu.
To se nyní, alespoň trochu, mění. Adrian Chmielarz se rozpovídal o plánech svého nového studia a o tom, na jaké platformy se hodlají zaměřit. „Chceme vytvářet opravdu krásné světy a na to potřevujeme pokročilou technologii, proto startujeme na PC. Snažíme se být otevření všem platformám, ale pochybujeme, že současná generace konzolí zvládne to, co chceme dělat. Momentálně chceme vydávat nejprve na PC, a pak uvidíme. Až přijde další generace konzolí, budeme chtít být mezi těmi, kdo poskytne launchové tituly – ale jen pro digitální distribuci“.
Jednoduše, Astronauts chce být multiplatformovým studiem, ale momentálně vidí možnost, jak vytvořit svou vysněnou hru, jen na PC. Co se týče chystaného projektu, moc toho stále nesdělují, ale podle všeho to rozhodně nebude střílečka velkého formátu, ale menší hra.
„Cílem je vytvořit hru, jíž můžete dokončit za jeden večer, a pokud se budete chtít vrátit a zkoumat její svět, strávíte v ní třeba měsíce“, vysvětluje Chmielarz a poukazuje na příklady Dear Esther a Journey. „Podívejte se třeba i na Walking Dead. Na konci ta hra bude mít třeba deset hodin, ale vy si zahrajete hodinku nebo dvě každý měsíc. A to je na tom skvělé - že víte, že ji dokončíte za jedno, dvě posezení“.
Podle Chmielarze se tedy rozhodně nedočkáme u Astronauts stejných her jako u People Can Fly, jen v menším rozsahu. Cílem prý bude zcela jiná skupina na trhu. I proto prý můžeme první hru čekat v příštím roce.