Podle senior viceprezidentky pro produkty, marketing a finance, Emily Greer, je častou chybou vývojářů free to play her ignorování end game obsahu. Pokročilé fáze her jsou přitom důležité nejen třeba pro klasická MMORPG, ale také pro free to play tituly. Tou dobou je už hráč zaháčkovaný a je tak mnohem jednodušší z něj nějaké ty peníze dostat, než když je na samotném začátku hry a jen zkouší.
“Hráči ze hry často brzy odejdou hlavně proto, že tam většinou nemají žádnou dlouhodou hodnotu. Anebo proto, že je hra ještě nechytla,” řekla Greer, jak reportuje Gamasutra. Studia také přišla s tím, že hráči, kteří jsou na začátku nebo ti, kteří hru spustili méně jak desetkrát, si nějaký předmět koupí. A i když je takovýchto “začátečníků” kolem 30 procent, tak se na výsledných ziscích podílejí průměrně jen 3 procenty.
Oddaných hráčů je sice výrazně méně, ale zase průměrný získ na takového jednoho hardcore hráče je až o 3000 procent vyšší, než na jednoho casual hráče. A jak jste na tom vy? Investovali jste někdy reálné peníze do nákupu virutálním předmětů ve free to play hře? Pokud ano, tak kolik?