Novinky o PS3 z PlayStation Meeting 2005
zdroj: tisková zpráva

Novinky o PS3 z PlayStation Meeting 2005

26. 7. 2005 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Na již skončivší akci v Tokiu, v jejímž rámci Sony umožnila odborné veřejnosti nahlédnout do jejich kuchyně s názvem PlayStation 3, byly uveřejněny nesmírně zajímavé informace.

Předně tolik, že visionář Ken Kutaragi plánuje významně prodloužit životní cyklus konzole a v případě PS3 mluví o deseti letech, přičemž výhodou bude i zpětná kompatibilita pro hraní PS/PS2 her. Sluší se zmínit, že první hratelné ukázky PS3 her by se měly objevit na Tokyo Game Show (polovina září), s čímž úzce souvisí zpráva o aktuálním stavu dev kitů.
Dosud bylo rozdistribuováno toliko 450 vývojářských kitů, teprve až v září se významně zvýší jejich produkce na 3 000 kitů na měsíc. S procesem vývoje samozřejmě souvisí i mnohokrát probíraná palčivá otázka jeho celkové nákladnosti, analytici se v tuto chvíli domnívají, že vývoj next-gen her stoupne ze současných cca $10 milionů na $15-$20 milionů. Navíc jsou tu problémy, kdy ten nejzásadnější spočívá mj. v neznalosti využití více jádrové procesorové technologie. Gabe Newell z Valve se dokonce vyjádřil v tom smyslu, že stávající programátorský kód je na nic a bude se muset začít znovu od píky. Newell také podrobil kritice technické resumé, že PS3 je dvakrát výkonnější než Xbox 360. Podle něj jsou tahle vyjádření nesmyslná, protože v současné chvíli neexistuje herní kód běžící na obou architekturách, který by reálně zohledňoval možný výkon.

Stran vývojového kitu, v němž je přítomen tolik důležitý progresivní Unreal Engine 3, je však dobré připomenout, že Sony zde má mít implementovaný - díky nedávné dohodě s poskytovateli middleware - i fyzikální Havok engine (použitý např. ve hrách Max Payne 2 a Half-Life 2) a NovodeX. Což jsou pro změnu fyzikální nástroje od spol. Ageia, jež umocní výkon procesoru Cell. To ale není zdaleka všechno, nicméně obecně platí, že Sony chce vývojové prostředí PS3 co nejvíce zjednodušit a usnadnit. I když se v případě Unreal Engine 3 dočkáme skutečnosti, že si vývojáři budou muset za tuto technologii zaplatit - podle exekutivy firmy však půjde o akceptovatelnou částku. V září se objeví zkušební verze UE3 a zájemci se posléze budou moci rozhodnout, zda-li si koncem listopadu zakoupí licenci, tedy kompletní verzi SDK (software development kitu). V prosinci zase bude hotová už téměř finálová hardwarová verze development kitu, jež v současnosti rozměrově evokuje PC, navíc je stále ještě parametrově slabší než specifikace PS3 (běží na 2.4Ghz - oproti 3.2Ghz).

Sony tvrdí, že grafický čip bude mít 300 milionů tranzistorů a jeho výkon bude vyšší, než výkon současných konzolí PS2, Xbox a GameCube dohromady. Keiko Erikawa z Koei přišel s takovým srovnáním, že zatímco u PS2 mohla být tvář postavy vytvořena z jedné tisícovky polygonů, u PS3 bude možné využít až 1.5 milionu polygonů, výsledek tak umožňuje vidět na kůži daného charakteru i póry! Právě spol. Koei chystá na PS3 podle všeho další verzi Dynasty Warriors, z dosud potvrzených zpráv by se rozhodně slušelo zmínit zejména pokračování samurajské akce Genji z PS2.

zdroj: GamePro

gamepro

Nejnovější články