Nexus Calling - byli jsme na místě oslav spuštění Heroes of the Storm
zdroj: tisková zpráva

Nexus Calling - byli jsme na místě oslav spuštění Heroes of the Storm

6. 6. 2015 17:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Londýn přivítal skupinku novinářů, youtuberů a fanoušků typicky anglickým počasím. Všechny nás nahnali na louku, kterou byla budova Old Billingsgate na břehu Temže, s krásným výhledem na Tower Bridge nalevo a The Shard naproti. Nenápadná stará budova se stala na pár hodin domovem pro stovky nadšenců, co přišli oslavit vydání Heroes of the Storm.

To, co před více jak pěti lety začalo prostou potřebou nedorazit na BlizzCon s prázdnýma rukama, vyústilo v obrovskou oslavu v centru Londýna. Z narychlo spíchnuté mapy do StarCraft II se stala inovativní MOBA. Však jen do bety se přihlásilo přes 11 milionů hráčů... Byla to dlouhá cesta a Blizzard si její konec v Londýně, v čele s viceprezidentem a šéfem vývoje Dustinem Browderem, řádně užil. Stejně jako všichni přítomní.

11 milionů hladových krků, žadonících o betu, je však teprve začátek. Blizzard ze svých zkušeností moc dobře ví, že další miliony hráčů nad přihláškou do bety jen mávnou rukou a počkají si na vydání. Proto hra vyšla až teď, byť by mohla být po obsahové stránce připravená i dříve. Poslední štace před vydáním byla především o ladění technických aspektů na pozadí, přípravě serverů a křižování se, aby to nedopadlo průšvihem, jako v případě startu Diablo III.

Koukat na projekci z několika metrů byl pro účastníky skvělý zážitek

Vydání ale v celkovém kontextu Heroes of the Storm neznamená konec, nýbrž začátek. To je jedna z věcí, kterou mi v Londýně potvrdili vývojáři, a vyhlašují to i veřejně. Znamená to, že hra má před sebou více než aktivní život a čeká ji větší množství změn než v alfě a betě dohromady. Vlastně si teď můžeme říct, že beta je už za námi a hra je oficiálně venku, ale z pohledu Blizzardu je to vlastně jedno. Pracovat se bude dál a víc než doposud.

3D grafik Phil Gonzales mi v rozhovoru potvrdil, že se do hry chystá nový prakticky všechen obsah: hrdinové, mapy, mounti, skiny, mechaniky a další. Vývojářský tým už čítá přes 100 lidí a stále se zvětšuje. Známý příměr se startovní čárou tady použít moc nejde, protože to dává tušit, že je někde v dohledu konec. A ten zatím v kontextu vývoje Heroes of the Storm nevidí ani v Blizzardu.

O první fázi obrovské nálože nového obsahu uslyšíme za nedlouho a například nedávno vydaná Johanna může být prvním náznakem věcí budoucích... Zkrátka nepřijdou ale ani fanoušci StarCraftu. Heroes of the Storm v současné době dominují Warcraft postavy, kterých je ve hře zdaleka nejvíce - momentálně rovných dvacet. Diablo živoří na sedmi kouscích, zatímco StarCraft na devíti. Dočkáte se ale nových, byť vyloženě snaha za každou cenu vyrovnat počty hrdinů tak, aby byly nakonec rovnoměrné, prioritou tvůrců není.

Nexus Calling zdroj: tisková zpráva Na místě bylo 10 počítačů, které byly v neustálém obležení hráčů i fandících přihlížejících

Vyvažování čísel ale neznamená, že by se teď po hrdinech z Warcraftu slehla na dva roky zem. Vůbec ne. "Vydávání hrdinů budeme koordinovat s vydáním našich her. Až bude vycházet StarCraft II: Legacy of the Void, tak je velmi pravděpodobné, že toho v Heroes of the Storm využijeme a vydáme nějaké hrdiny a třeba i mapu ze StarCraftu," řekl mi Gonzales.

Nedalo mi to tedy a jednou z otázek zamířil na chystanou střílečku Overwatch a její hrdiny. V tuto chvíli Overwatch ještě žádné datum vydání nemá. Víme však, že ke spuštění bety dojde letos na podzim. Na základě toho se bude odvíjet plnohodnotné vydání, ale osobně bych ho tipoval třeba na první polovinu příštího roku. To mi Gonzales pochopitelně nemohl potvrdit, ale ujistil mě, že hrdinové z Overwatche se do HotS dostanou. Jen asi ne hned na start bety.

"Spíš chceme počkat až hra vyjde, až si ji budou moci fanoušci osahat, seznámit se s novými hrdiny, a až si to vůbec celé sedne. Pak se na to podíváme a uvidíme, kteří hrdinové z Overwatch budou vhodní kandidáti do Heroes of the Storm, a rádi je tam přidáme," prozradil Gonzales. Jedním dechem dodal, že tým má obrovský seznam hrdinů ze svých tří známých značek plus několik kousků ze starších her, takže na Overwatch je ještě spousta času.

Krátká rekapitulace části večera

Overwatch je pro Heroes of the Storm perfektním zdrojem postav - chystaná střílečka totiž vyloženě stojí na výrazných osobnostech, což se vývojářům Heroes hodí do krámu. Luke Mancini, další grafik, který se z otázek zkušeně vykrucoval, mi ale řekl, že se tým rozhodně nebojí i nadále experimentovat s hrdiny, kteří jsou málo známí nebo neexistují. Viz Abathur či Zagara, kdy jde o méně významné postavy, které se objevily prakticky jen v jednom datadisku. Nebo Sgt. Hammer, který je ve světě StarCraftu obyčejnou jednotkou.

I když Mancini ani Gonzales nechtěli prozradit nic konkrétního, mezi řádky naznačili, že jim jde o balanc nejen v případě schopností a statistik, ale také samotných hrdinů. A zrovna StarCraft vyfasoval vzhledem k celkovému počtu hrdinů nejvíc těch méně známých. Další várka SC postav by už mohla obsahovat nějaké známé tváře... Ale to předbíhám. Balanc vývojáři hledají také u skinů. Pokud je ve hře nějaký hrdina, který by měl například tři potrhlé a vtipné skiny, je velmi pravděpodobné, že čtvrtý skin bude "vážný".

Skiny jsou vůbec oblast, na které by chtěli v Blizzardu zapracovat, ale i když velikost týmu stále roste, nejde to tak rychle, jak by si sami tvůrci přáli. Unikátní skiny jako Mecha Tassadar by mohli mít nakonec snad všichni, ale bude to velmi, velmi dlouhá cesta. Jeden z aktuálních nápadů je udělat pro některé postavy Spectre skiny, takže byste se pak mohli do boje vydat s kompletní jednotkou pěti Specterů. Co na tom, že jedním z elitních Specterů bude třeba Stitches, kterému lezou střeva div ne z uší a může se ohánět se pánvičkou, kde má volské oči...

Nexus Calling zdroj: tisková zpráva Na akci bylo cca dvacet cosplayerů, drtivá většina z nich byly slečny (nebo to tak alespoň vypadalo)

Komunita hráčů by nejraději brala jednoho nového hrdinu a jeden nový skin týdně, ale to je nad možnosti vývojářů. Jedna z mála velmi konkrétních věcí které Phil Gonzales prozradil, byl vývoj hrdinů. Čistě z grafického hlediska (textury, animace, efekty...) pracuje na každém hrdinovi 5 - 7 lidí po dobu zhruba 11 týdnů. Ve výjimečných případech to může být i kratší doba, ale častěji spíš déle. Prý to souvisí hlavně se stářím postavy - dobrým příkladem je třeba aktuální Johanna.

Johanna vychází z Crusadera z Diablo III: Reaper of Souls. Tedy z nové hry která vyšla nedávno, tudíž jsou pro hrdinku spousty artworků, nákresů, poznámek, modelů ve vysokém rozlišení a vůbec všech ostatních materiálů, které mohou vývojáři Heroes použít. Proto čistě z grafického hlediska nezabrala tvůrcům Johanna tolik času, jako například The Lost Vikings, což jsou v podstatě tři postavy v jednom hrdinovi, navíc z velmi staré hry, nejsou k nim tedy materiály v dostatečné kvalitě a rozlišení apod.

Už jen z důvodu časové náročnosti má prioritu nový obsah před starým. Gonzales proto uznal, že některé modely "starších" postav nejsou na takové grafické úrovni, jako postavy nové. Jedním příkladem může být například Tyrande, která špatně rozhodně nevypadá, ale momentálně se na jejím vylepšeném modelu nepracuje. Přesto Gonzales i Mancini zdůraznili, že se starším modelům časem odpovídající péče dostane. 

 

zdroj: Archiv

Premiéra filmečku s Johannou sklidila na akci velký potlesk

Při vývoji Heroes of the Storm je vlastně všechno o prioritách. Vývojáři mají na svém nekonečném seznamu zatím neoznámených novinek i spoustu nových map, módů, funkcí, mountů, úprav a dalších věcí. A ke všemu se prý dostanou. Nejde to ale naráz a z Manciniho úst vypadla například informace, že mají připravenou spoustu nových mountů, které ještě světu neukázali, ale jejich vydání je ve frontě. Zrovna v případě mountů bychom se ale měli dočkat trošku rychlejšího vydávání nových kousků - tým se v posledních měsících soustředil více na hrdiny a jejich skiny. Mounti jsou tak lehce pozadu a budou teď zbytek hry dohánět.

Někde v dálce na horizontu jsou i uživatelské modifikace a více odměn v rámci systému levelování. Obojí zatím ale na pořadu dne není. Zrovna uživatelské mody by tvůrci z Blizzard sami chtěli, ostatně Heroes of the Storm vznikla jako mod, ale vývojáři mají momentálně plné ruce práce s tvorbou obsahu. Nemohou se tak věnovat tvorbě nástrojů pro hráče, ale jednou to prý určitě přijde. Čeho se ale 99 % nedočkáme nikdy, jsou prvky, které by ovlivňovaly hratelnost a daly by se koupit za goldy či peníze.

Nexus Calling zdroj: tisková zpráva Těsně před začátkem programu

Gonzales i Mancini jasně řekli, že se tým z nechvalně známých artefaktů v jiných hrách poučil, a i když pořád platí "nikdy neříkej nikdy", momentálně nemají žádný podobný systém vůbec v plánu ani z dlouhodobého hlediska. Pro Heroes of the Storm bude dalším velkým milníkem letošní BlizzCon - detaily si Gonzales nechal opět pro sebe, ale slíbil, že se můžeme těšit pro změnu na něco netradičního a možná i trhlého. Z toho si můžeme odvodit, že v rámci balancu bude obsah v nejbližších měsících mít spíše vážnější povahu a na BlizzConu přijde odlehčení.

Z dotazů na konkrétní novinky, které se chystají pro BlizzCon, se ale oba pánové vykrucovali, stejně jako z několika dalších. Prý toho mají v současné době rozpracovaného tolik, že o tom všem mluvit ještě nemohou. S 11 miliony registrací do bety a pozitivními ohlasy ze strany médií i hráčů bude nový obsah potřeba. A s takovým počtem hráčů nebude mít Dustin Browder problém obhájit si u šéfa Blizzardu větší rozpočet pro neustále rostoucí tým.

"Enter the Storm" - vstoupíte?

Jestli jsem si z povídání s vývojáři a vůbec z celé akce z Londýna něco odnesl, byl to fakt, že Heroes of the Storm je plnohodnotná hra. Už to není jen modifikace pro StarCraft. Jde o velký projekt, kterému se dostává plné podpory vedení, a vývojáři toho mají v plánu mnohem víc, než jsou schopni v krátkém časovém horizontu zvládnout. Tak šup šup do práce, ať si mají hráči pořád s čím hrát!

Zbytek fotek z Nexus Calling najdete v galerii. Heroes of the Storm je free to play, takže stahovat můžete odsud.

Nejnovější články