Včera jsme vám nabídli žebříčky nejúspěšnějších her u nás, ve Velké Británii a v Německu, v dnešním krátkém přehledu se podíváme do Spojených států. První tabulka ukazuje výsledky za celý duben. Nejlépe si vedla takticko-akční Delta Force Black: Hawk Down, což podle mě zcela vystihuje současný americký trend (akční hry, rádoby taktické, ale nepříliš složité, válečné a hlavně proamerické). Dvojku si drží Command & Conquer: Generals, další místa tradičně připadly Sims. Jako novinka se oproti březnu v první desítce usídlila pouze detektivní adventura CSI: Crime Scene Investigation od UbiSoftu.
| |
1. Delta Force Black: Hawk Down | |
2. Command & Conquer: Generals | |
3. The Sims Deluxe | |
4. The Sims: Unleashed | |
5. Battlefield 1942 | |
6. MS Zoo Tycoon | |
7. CSI: Crime Scene Investigation | |
8. Warcraft III: Reign Of Chaos | |
9. Diablo 2 | |
10. Mall Tycoon |
USA (NPD, k 10.5.): |
1. Delta Force: Black Hawk Down |
2. Command & Conquer: Generals |
3. The Sims Deluxe |
4. Sim City 4 |
5. The Sims: Unleashed |
6. Battlefield 1942 |
7. CSI: Crime Scene Investigation |
8. Diablo 2 |
9. MS Zoo Tycoon |
10. Medal Of Honor: Allied Assault |
Již letmým pohledem na nejprodávanější hry začátkem května zjistíte, že se prakticky neliší od těch dubnových. Do nejlepší desítky se pouze opět vrátilo Sim City 4 a na poslední pozici též Medal of Honor: Allied Assault. V příštích výsledcích snad stereotyp konečně nabourá alespoň GTA: Vice City a Enter the Matrix, obě hry vyšly v USA v půlce tohoto měsíce.
Proč se Vietcong neobjevil za minulý měsíc ani v nejlepší dvacítce amerických her je mi trochu záhadou - na starém kontinentu si totiž vede velice dobře. Možností, proč v Americe jeho úspěch trochu zaostává, může být hned několik. Často slýchávám názory, že Američané zkrátka na Vietnam nevzpomínají v nejlepším, ale osobně se domnívám, že v tom problém nebude, stejně jako ve vyšších systémových nárocích. Dalším důvodem může být obtížnost - pro Američany je hra prostě příliš náročná. Nejpravděpodobnější je ale absence nějaké masivnější reklamní kampaně, není žádným tajemstvím, že na propagaci her se v USA vydávají vyšší částky.