Autor: Bergy Publikováno: 4.června 2009 |
Ale odmysleme si teď ty trochu sci-fi záležitosti, že si se svojí konzolí povídáte skoro jak s živým člověkem a zkuste se zamyslet nad tím, jak tímto způsobem hrajete své oblíbené hry typu hokej, závody aut nebo jízdu na skejtu. Mě na tom moc nesedí, že je vše jen "jako". Já si totiž musím jen představit, že držím v ruce nějaký volant, skákat a odrážet se od podlahy jen na „sucho“ bez skejtu nebo se s prázdnýma rukama napřahovat, abych napálil pořádným golfákem puk na bránu. Nevím jak komu, ale ve mně to akorát vyvolává vzpomínky na dětství, konkrétně když mi bylo šest a na válendě jsem si hrál na to, že řídím autobus. Měl jsem podobně napřažené ruce a držel jsem jako volant, jen jsem před sebou neměl tu obrazovku. ![]() Dokážete si navíc představit, že s tímto systémem jedete třeba půlhodinový závod a máte neustále předpažené ruce s neexistujícím volantem? To už zavání nepříjemnými pocity či namožením svalů, takže předpokládám, že v návalu euforie to normální hráč vyzkouší a po pár závodech se vrátí zase k nějakému tradičnějšímu způsobu ovládání aut. Dejte mi něco do ruky ![]() V tomhle ohledu tady jasně dál kraluje Wii, které zásobuje trh dalšími a dalšími doplňky ke svým stávajícím herním ovladačům za celkem přijatelné ceny. Když si tedy budu chtít zahrát tenis, tak vždycky radši vezmu do ruky napodobeninu tenisové rakety, při šermu meč a při závodech volant. Co je chtěný a nechtěný pohyb? ![]() V souvislosti s Project Natal mě napadá ještě jedna věc. Zajímalo by mě, jak bude vyřešena eliminace nechtěných pohybů rukou nebo celého člověka. Ve videích nám figuranti předvedli bezchybné provedení. Co se ale stane, když se při hře budu chtít třeba podrbat na hlavě nebo promnout bolavá zápěstí? Jak systém pozná co je chtěný nebo nechtěný pohyb? Je možné, že všechny tyto obavy jsou liché a systém bude nečekaně vychytaný, ale třeba také ne a tyto úskalí poznáme až v reálném použití, z čehož mám osobně trochu strach. Řešení od Sony praktičtější Sony přišlo na řadu až druhý den a mělo tak vlastně čas a možnost odpovědět na to, co předvedl na jevišti Microsoft. Možná že původně ani nebylo v plánu předvádět nový pohybový ovladač, ale nějaká reakce na Project Natal prostě přijít musela. Z přímého srovnání prezentace měl svou show rozhodně lépe zmáknutý Microsoft, který měl připravené i efektní promo video ve stylu Nintenda, když uvádělo na trh Wii. Navíc Sony vlastně jen ukázalo hrubý prototyp, jehož vzhled a tvar ještě projdou změnami. Zajímavé ale bylo, že se jeho představitelé už vytasili s termínem uvedení na trh – jaro 2010. ![]() Obecně vzato nejde tento pohybový ovladač pro Playstation 3 označit za nějaký průlom či pecku. Pokud vše zdárně vyjde, Sony zřejmě „pouze“ srovná krok s Wii, možná i něco navíc, ale to je zatím ve hvězdách. Paradoxně ale tohle konzervativnější řešení může ve výsledku být praktičtější a užitečnější než nesporně originálnější a úchvatnější Project Natal. Se Sony ovladačem mi totiž už nedělá takový problém představit si, že hraju střílečku nebo třímám v ruce rukojeť chladné zbraně či nějaký sportovní nástroj. A co víc, na názorné ukázce nám bylo ukázáno, že tato věcička by vůbec nemusela být marná na strategie, které mě osobně na Dualshocku i X360 Controlleru dělají pořád viditelné problémy. Mělo by se tedy jednat o poměrně citlivý a přesný nástroj a to se mi velmi zamlouvá. |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |