Náznaky o příští hře id Software z projevu Carmacka
zdroj: tisková zpráva

Náznaky o příští hře id Software z projevu Carmacka

6. 8. 2006 10:10 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nebude to zastaralá střílečka, kde jen postupujete kupředu definovaným koridorem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva id Software se zjevně poučili z kritiky zastaralého designu DOOMa III & především Quaka 4 a jejich příštím projektem už nebude typická střílečka, kde jen postupujete kupředu definovaným koridorem. Řekl to John Carmack ve svém dvouhodinovém projevu na pravidelném QuakeConu v Dallasu, z čehož je velmi pravděpodobné, že půjde o otevřený herní svět na způsob GTA, kde se budete moci svobodně a nelineárně pohybovat. Svědčí o tom využití třetí generace jejich megatexture technologie, která zvládá zobrazení textur až o velikosti 128000 x 128000. Narozdíl od multiplayerového (a na březen 2007 odloženého) Enemy Territory: Quake Wars, pro nějž byla vyvinuta, se nepostará pouze o ztvárnění rozlehlých venkovních prostorů, nýbrž i pro neobyčejně rozsáhlé interiéry. Na scéně se prý bude vyskytovat mnoho postav zároveň.

Přestože má nový počin opět o trochu posunout grafické standardy, vizuální zpracování je pro id Software tentokrát až na druhém místě, protože se soustředí zejména na hratelnost. Zařadí se do žánru 3D akcí a má pro ně znamenat zatím největší odchylku od Wolfensteina. Tvůrci vám dovolí dělat věci, které jste v jejich dřívějších hrách činit nemohli. Takže asi zapomeňte na čistokrevnou FPS, ale na druhou stranu slibují uspokojení milionů fanoušků, kteří se možná dočkají i kooperativní souhry, pokud ji stihnou (=tedy spíš ne :) id jsou přesvědčeni, že se tento (dosud nepojmenovaný) titul stane velkým hitem, ačkoli se bude jednat o úplně novou značku, nijak nesouvisející s dosavadními sériemi.

Primární vývojovou platformou pro ně zůstává PC a souběžně připravují verzi pro X360, přičemž na obou zužitkují vícejádrové procesory. Naopak přídavné akcelerátory pro fyziku id Software nepodpoří, protože jsou spokojeni s vlastním fyzikálním enginem, přizpůsobitelným podle svých představ. Na adresu karet od AGEIA (a spol.), ač je paradoxně sponzorem QuakeConu, uvedl, že jsou většinou zneužívány k reklamním trikům a že vývoj na ně přináší více problémů než užitku pro výslednou hratelnost, kterou dle jejich názoru nezmění. Sloučení AMD+ATI Carmacka překvapilo, myslí si, že bude pro obě firmy přinosem a má radost z toho, že na trhu existují dva silní nezávislí hráči. Avšak ještě větší radost by měl a výhodnější pro koncové zákazníky by prý bylo, kdyby takových výrobců grafických karet existovalo více, ideálně tři až čtyři (NVIDIA mimochodem sponzoruje jeho raketový program :)

zdroj: PlanetQuake4, GameSpy, AMDZone

jd

Nejnovější články