Lost Alpha byl možná zprvu restaurátorský pokus, ale postupem času se z toho stala skoro "jiná hra". Použitý S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl engine si pro své potřeby výrazně modifikovali a vylepšili, ale hlavně zamakali na novém obsahu, který má podobu alternativního příběhu (k SoC), jež se odehrává ve zbrusu nové zóně složené z třicítky levelů. Pokud vám nadšením zvoní v uších, naprosto to chápu. Pokud ne, mělo by, protože tvůrci Lost Alpha nejsou zelenáči. Své schopnosti dokázali už na modifikaci Priboy Story, kterou si chválili i samotní tvůrci z GSC a nechali se jí inspirovat při vývoji Call of Pripyat.
A tohle všechno vám píšu hlavně proto, že za dva dny skončí hlasování o Modifikaci roku na ModDB a mám pocit, že Lost Alpha by si váš hlas zasloužila. Nejsem v tom sám, to samé si myslím i Dan Tejnický, který všechno výše zmíněné info získal od vývojářů a snaha o podporu projektu jej popohnala k tomu, aby to naprášil i mně. Děkuju mu za to, protože Lost Alpha se tím trošku podobá vynikajícímu projektu Black Mesa, který se nám všem docela dost líbil. Vlastně ne, Lost Alpha by měla být více, než jen předělaný a vylepšený originál. No, rozmyslete si to a mrkněte na trailer, který dokumentuje genezi Lost Alpha. A pak hlasujte.