LEVEL 296 – vzpomínky na S.T.A.L.K.E.R. a rozhovor s vesmírným Vikingem
zdroj: Archiv

LEVEL 296 – vzpomínky na S.T.A.L.K.E.R. a rozhovor s vesmírným Vikingem

28. 6. 2019 17:30 | Téma | autor: Petr Poláček

Tradiční herní výstava E3 přinesla spoustu zajímavého materiálu ke zpracování. V Levelu však nepopisujeme dojmy z trailerů, ale nabízíme spíše výstavku titulů, které nás zaujaly, stejně jako komentář k výstavě samotné. E3 však tvoří jen malou část obsahu Levelu 296. Nabízíme například rozhovor s šéfem tvůrců EVE Online, pohled do novodobé historie tycoonů, ohlédnutí za historií Tetrisu a spoustu zajímavých informací o starších hrách včetně sérií Unreal Tournament nebo S.T.A.L.K.E.R. LEVEL 296 je k dostání na stáncích nebo v elektronické podobně na Alza MediaFloowie a O2 Knihovna.

Sny na E3 nepatří

Letošní ročník E3 se při pohledu do zpětného zrcátka zřejmě zapíše mezi ty vydařenější. Sledovat jste všechna možná i nemožná oznámení mohli ve skoro přímém přenosu tady na Games, v Levelu vám tedy přinášíme poněkud jiný obsah. Co si myslíme o E3 událostech a k tomu informace o hrách, které nás nejvíce zaujaly. Řekněme, že se ve výběru ne úplně shodujeme obecným míněním.

Level 296 zdroj: Archiv

Viking z vesmíru

Hilmar Veigar Petursson je šéfem CCP Games už od roku 2004 a nezdá se, že by měl končit. Přestál velký úspěch EVE Online, přestál nepovedené koketování s VR hrami, přestál koupi CCP jihokorejskými tvůrci Black Desert Online. Co jeho osobně táhne k tomu, aby CCP dále vedl, v čem tkví úspěch a kouzlo EVE Online, jaké jsou další plány studia a o čem sní, když spí, se dozvíte v rozhovoru od Pavla Dobrovského.

Level 296 zdroj: Archiv

Když je casual hra málo casual, pak je …?

Správně hádáte, že se takovým hrám říká hyper casual a správně možná kroutíte hlavou nad tím, co za škatulky si vývojáři ještě nevymyslí. Hyper casual hry jsou tu však s námi už pár let a mají mnoho podob. Na slavnou vietnamskou hříčku Flappy Bird, která to celé začala, si jistě vzpomínáte. Základním principem těchto her je ovládání na jedno tlačítko, nekonečná hratelnost, a co dalšího? Dozvíte se v článku od Ondry Šváry.

Level 296 zdroj: Archiv

Proč je dobrá komunikace základem dobré hry

Články o game designu a mnoha jeho podobách či přístupech píšeme často. Tento je však jiný. Nevěnuje se totiž designování her jako takovému, ale tomu, co umožňuje dobrého designu dosáhnout. Jak má vypadat komunikace mezi designéry, mezi designéry a programátory apod. Co je důležité dodržovat, čemu se vyhnout, prozrazuje zkušený harcovník Richard Carrillo z Ubisoftu.

Level 296 zdroj: Archiv

Někde tam ve vesmíru

Recenzemi jsme v tomto čísle šetřili, aby se dostalo na všechna ostatní zajímavá témata, ale také proto, že nás skutečně zaujalo jen několik her. Outer Wilds byla jednou z nich, a jak toto vesmírné dobrodružství nakonec dopadlo, se dozvíte od Marse Vertiga. Recenzujeme například i norský psycho horor Draugen, japonskou gangsterku Judgment nebo conanovskou strategii od studia Petroglyph.

Level 296 zdroj: Archiv

Přej si něco, padají tetrisové kostičky

Mysleli jste si, že po několika tisících odehraných hodin víte o Tetrisu úplně všechno? Nebo o jeho vzniku a tvůrci Alexeji Pažitnovovi? Dobrá, ale dejte si pozor, aby vás téma Kuby Kováře náhodou nevyvedlo z omylu. Představuje historii této unikátní hry v celé její šíři.

Level 296 zdroj: Archiv

Jak upéct e-sport hru

Vytvořit kvalitní hru, za kterou se lidé jen pohrnou, je obtížné samo sobě. Vytvořit ale hru, která si bude rozumět se světem e-sportu, je ještě těžší. V potaz je třeba brát celou řadu faktorů včetně preferencí profi hráčů a majitelů jednotlivých stájí nebo atraktivity pro veřejnost a diváky na internetu atd. Je toho spousta a ty největší moudra a pravdy o vývoji e-sport her se vám rozhodl předat veterán e-sport byznysu Ilja Rotelli.

Level 296 zdroj: Archiv

Zóna klidu

Ve chvíli, kdy na internetu řádí ve velkém stylu seriál Černobyl, popisující poměrně přesně události okolo výbuchu stejnojmenné jaderné elektrárny, si spousta hráčů vzpomněla na sérii S.T.A.L.K.E.R., zejména legendární první díl. Proč hra vznikala tak dlouho, co bylo pro tvůrce hlavním motorem a zdrojem inspirace, co hra nabídla nového a snad i revolučního, jak se jí dařilo – vzpomíná na to náš rezidentní retro guru Jan Olejník.

Level 296 zdroj: Archiv

Páky, páčky, pádla, tlačítka

Jirka Vašina se se ohlédl za historií periferie, která odjakživa ovlivňuje design her, jak hry hrajeme, jaké si z nich odnášíme zážitky. Zaměřil se na gamepady, jejich genezi, historii i současnost. A nezapomněl ani na řadu zajímavých experimentů. Pauzněte hru, odložte na chvilku gamepad z ruky a připomeňte si, kde se vlastně tato periferie vzala.

Level 296 zdroj: Archiv

A na plakátech najdete...

Level 296 zdroj: Archiv

LEVEL vychází i v elektronické verzi

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 99 korun - je tedy o padesát korun levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza MediaFloowie a O2 Knihovna si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 296 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články