Šéf Electronic Arts John Riccitiello si nedávno povzdechl, že za uplynulý rok jeho působení ve funkci kleslo průměrné hodnocení EA her ze 77% na 72%. Čerpal tehdy z dat z webu Metacritic, který sdružuje hodnocení (i citace, které jsou mimochodem o dost přínosnější) ze všech recenzí ve světě.
Ale nemusí ho to moc trápit - jednak různé průzkumy dokázaly, že udělené skóre v recenzích příliš neovlivňuje prodejnost (snad jedině u neznámých / nepropagovaných značek či vývojářů, což není případ Riccitiellova byznysu). A teď se objevila jiná analýza, podle níž kvalita her od EA v roce 2007 neklesla. Čerpala z konkurenčního GameRankings, kde možná některé články chybí nebo byla použita mírně odlišná metodika. Každopádně průměr u všech 2007 EA her se dle ní oproti roku 2006 prakticky nezměnil - ze 71,5% na 71,3%. A jak v minulém roce bodovali ostatní vydavatelé?

Sony (v tabulce pod zkratkou SCEA), Nintendo a Microsoft v čele asi nikoho nepřekvapí, jelikož coby výrobci konzolí obvykle nejpečlivěji vybírají, která studia koupí nebo které tituly vezmou pod svá křídla, mohou si s nimi dát načas a nemusí se o tržby s nikým dělit. S čím spojí své jméno, to také uvážlivě vybírají vysoko umístění LucasArts či Capcom. Ačkoli průměr dosaženého skóre u jejich loňských plus minus 10 her nelze přímo srovnávat s EA, kteří vychrlili přes 100 her (po případném spojení s Take 2 by to teoreticky bylo až 150 her, zatímco Activision + Vivendi mají za rok 2007 "pouze" 105 her) a patří tak mezi third-party distributory mezi nejúspěšnější z hlediska obdrženého hodnocení. Ostatní aktivnější firmy, jako UbiSoft, Activision, Konami, Take 2 či dokonce Atari, si vedly hůře, protože vedle pár hitovek vydali také spoustu propadáků (zejména pro Wii a filmové předělávky), které jim táhnou průměr z recenzí dolů.