Konzolový Battlefield 3 nehodlá hráče kvalitativně šidit
zdroj: tisková zpráva

Konzolový Battlefield 3 nehodlá hráče kvalitativně šidit

26. 7. 2011 19:21 | Téma | autor: Petr Poláček |

Jak se pozná, že normální PC už výkonově opravdu znatelně převyšuje možnosti současných konzolí? Když tvůrci multiplatformových her začnou konzolovému publiku vysvětlovat, proč jsou jejich verze jiné a ne naopak, jak se to obvykle dělá v prvních letech po vedení jakékoli konzole na trhu. A tohle nevděčné vysvětlování, proč zkrátka musí hráči na konzolích počítat s určitými kompromisy, si tentokrát užil šéf DICE Patrick Bach ohledně PS3 a X360 verzí Battlefield 3.

Ano, opět jde o maximální počet hráčů v multiplayeru, který má na PC strop na čísle 64, zatímco u konzolových verzí si v mulťáku zahraje maximálně 24 hráčů. Tohle je dle Bacha jediný větší rozdíl mezi PC a konzolovými verzemi, „zbytek je více či méně stejný: používáme stejný engine, stejnou technologii, stejný systém animací, stejný systém osvětlení. Našim cílem je nabídnout hráčům na konzolích ten samý zážitek (jako na PC) a snažíme se konzolovou verzi nijak výrazně neořezávat,“ zdůrazňuje Bach. Nejsou to náhodou ta samá slova, která obvykle slýcháme o PC verzi, i když možná v mírně odlišném kontextu?

Bach ale stejně přiznává, že BF3 už z podstaty současné situace nemůže být na konzolích stejná hra, jako na PC a bylo třeba to nějak zamaskovat: „Je fakt těžké zajistit, aby byla hra (na konzoli) stejně dobrá. Zkoušeli jsme navýšit počet hráčů v multiplayeru konzolových verzí, ale museli jsme pak snížit kvalitu grafiky, omezit zničitelnost a někdy i velikost map. Všechno je jen o kompromisu: do čeho teda sekneme?“

Bach má samozřejmě pravdu a prozatímní kompromisy zní poměrně rozumě. Snížit počet hráčů pro multiplayer při zachování audiovizuální kvality a dobrého zážitku ze hry je lepší, než aspirovat na co nejvyšší počet hráčů, kteří pak ale musí hrát všemožně osekanou verzi.

„Všechno je o kompromisu. Nejsme pitomci ani blbci. Není to naše volba, že má konzolová verze méně hráčů. Strašně rádi bychom i na konzolích nabídli multiplayer pro 64 lidí, ale museli bychom kvůli tomu strašně moc osekat zbytek hry; lidí by naštvalo, kdyby hra kvůli tomu vypadala hůře, hrála se hůře a nebyla by obecně tak zábavná, jako PC verze. A to bychom nikdy neudělali, protože zábava je pro nás vždy na prvním místě,“ dušuje se Patrick Bach a ještě přidává pár konkrétních detailů.

Mapy v konzolových verzích budou víceméně stejně velké a rozlehlé jako v PC verzi, možná jen mírně kompaktnější, aby akce nevázla ani s menším počtem hráčů oproti zmíněné PC verzi. Kdo měl srovnání mezi PC a konzolovými verzemi Bad Company 2, tak má údajně docela dobrou představu.

No, uvidíme, jak si Battlefield 3 povede na PC a konzolích až letos v říjnu vyjde. Jisté ale je, že PC hráči se zrovna u této hry mohou cítit tak trošku na koni.

Na Shop.Games.cz si až do vydání hry můžete předobjednat limitovanou edici Battlefield 3 pro PC (999 Kč), Xbox 360 (1399 Kč) nebo PlayStation 3 (1399 Kč). Limitovaná edice obsahuje navíc zdarma obsahový in-game balíček Battlefield 3 Back to Karkand se čtyřmi mapami z Battlefield 2. V edici jsou i další bonusy v podobě zbraní, psích známek apod.

 

Nejnovější články