V této chvíli pracuje jádro vývojářského týmu na základní technologii, která bude spoléhat na celou řadu prvků v rámci Steam platformy. Jde třeba o možnost vyslat na hráče update nebo patch stiskem jednoho tlačítka, což je u hry, která je plánovaná jako neustále se rozvíjející a měnící se organismus, docela podstatná záležitost.
Pro hráče, tedy pro vás, je však v tuto chvíli mnohem důležitější zmínka o tom, že samostatná verze DayZ přijde s kompletně předělaným ovládáním a novým uživatelským rozhraním, bude objekty (zbraně, předměty, oblečení atd.) prezentovat jako entity, aby umožnila jejich customizaci, a v neposlední řadě nabídne přepracované animace, aby mezi akcí (hráč stiskne tlačítko) a reakcí (stane se požadovaná akce) byla menší prodleva, čímž se DayZ zbaví (snad) své typické kostrbatosti a neohrabanosti.
Výčet všeho, co se okolo komerční verze DayZ v současnosti děje, obsahuje i zmínku o zapojení bývalých členů komunity v rolích placených vývojářů, kasá se angažováním člověka, co na plný úvazek dělá na podobě herního světa a opírá se o Ondřeje Španěla, který jako hlavní programátor Bohemky pracuje na tom, aby DayZ fungovala jako klasické MMO tituly, v nichž dění řídí na příkaz hráče server a ne herní klient. Dean Hall právě tohle považuje za doposud nejzásadnější změnu oproti DayZ modifikaci, a tím pádem i za prvek, na němž může celá hra stát.
Na herních prvcích se prý v tuto chvíli nepracuje, nicméně grafika, zvuky a jiné nezbytné materiály pro hru, jsou ve vývoji paralelně s přípravou technologie. Vyplývá z toho, že na obrázky ze hry, ne jenom z lokací, si nějaký ten čas ještě počkáme. O videích ani nemluvě. Další informace o hře najdete na blogu.