Kmenový tvůrce Planescape: Torment přemýšlí o nástupnické hře
zdroj: tisková zpráva

Kmenový tvůrce Planescape: Torment přemýšlí o nástupnické hře

3. 12. 2012 14:26 | Téma | autor: Petr Poláček |

Že by Chris Avellone z Obisidianu nejraději udělal duchovního nástupce Planescape: Torment, ale bez D&D licence na Planescape, tím už se zkušený vývojář netají nějaký ten měsíc. Bez pevně daných pravidel by se mohl Avellone designérsky rozletět až k nebi a realizovat i ty vize, které byly kdysi součástí původního Tormentu, ale právě kvůli Planescape pravidlům musely ze hry ven. Navíc by v tom Avellone nebyl sám, jak na svém blogísku dokládá jistý Clon McComb.

Píšu jistý, protože jeho jméno není tak známé, ale na blogu uvádí, že patřil mezi několik hlavních tvůrců Planescape: Torment a vyznává se tam ze svého obdivu ke Chrisi Avellonovi, od něhož se prý hodně naučil. Ale co je hlavní, právě prý dodělal svůj kus práce (psal scénář, takže žádné jen tak přicmrndávání) na Wasteland 2 a přemýšlí, co dál. Nepřekvapivě ho to táhne právě k duchovnímu nástupci Planescape: Torment, jen tedy bez těch pravidel Planescape. Proč by to ale mělo někoho vůbec zajímat?

McComb se zamýšlí nad tím, jak by se vlastně k vyprávění nového Torment příběhu postavil. Je prý starší, má děti, na svět už se dívá jinýma očima a zpětně by přehodnotil i některé body hlavního příběhu Planescape: Torment. Hlavně by však novou Torment hru vůbec nestavěl na D&D pravidlech, protože jádrem Tormentu je podle něj osobní příběh, pro který je D&D systém doba/zla nebo zákonu/chaos příliš rigidní.

Pro fanoušky Planescape: Torment, tedy pro nás všechny, je McCombovo přehrabování se ve starých idejích a jejich konfrontace s momentální realitou, nesmírně zajímavé a nebezpečné zároveň. Zajímavé v tom, že to člověka nutí k podnětnému přemýšlení, jak by vlastně sám chtěl, aby nová Torment hra vypadala. No a nebezpečné v tom, že si tím automaticky vytváří naději, že vůbec nějaká nová Torment hra bude. Ano, Avellone o tom hovořil, McComb o tom nyní hovoří a dokonce přiznává, že to probíral s Avellonem. Ale to ještě nic neznamená.

Stejně jako nic moc neznamená, že značku Torment pro herní účely má podle všeho v držení Brian Fargo. Jak se můžete dočíst na RPGcodexu, kde své bádání v tomto ohledu postnul jeden z rezidentních diskutérů, si značku Torment nechala u příslušného US úřadu registrovat firma Roxy Friday, která už dříve registrovala názvy pro inXile a Briana Farga, jenž ostatně v této firmě působí.

Není třeba to snad ani obšírně shrnovat. McComb chce další Torment, Avellone chce další Torment, Fargo má registrovanou značku Torment, všichni chtějí Torment od původních tvůrců a máme tu Kickstarter, který už inXile pomohl oživit značku Wasteland a Obisidianům zase umožnil tvorbu klasického RPG s pracovním názvem Project Eternity. Planescape licenci nikdo nepotřebuje, ani ji nechce a Wizards of the Coast ji stejně pro účely nové Planescape her nechtějí moc licencovat, jak McComb zjistil na osobní schůzce už počátkem tohoto roku.

Jasně, psal jsem, jak je strašně nebezpečné pro fanouška Planescape: Torment z toho všeho něco konkrétního vyvozovat, ale lapil jsem se do vlastní pasti. Jestli tohle nevyjde, tak budu první, kdo si stoupne na vrchol Milešovky a bude čekat, až si ho vyzvedne mateřská loď z Marsu. Ve světě bez Torment žít nechci a nemůžu.

Smarty.cz

Nejnovější články