Adaptivní hudba bude ve hře rozprostřena na ploše „několika hodin“, zatímco symfonický orchestr uslyšíme zhruba po dobu devadesáti minut. Dan Vávra chtěl, aby hudba připomínala spíše díla Johna Williamse než Hanse Zimmera. Aby v ní byla jasná inspirace Smetanou i Dvořákem, se špetkou novodobých skladatelů Lišky a Fišera.
Výsledek sice uslyšíme až v únoru, ale něco málo si můžete pustit do uší v přiloženém videu už teď. Dan Vávra, skladatel Jan Valta a designér adaptivní hudby a skladatel Adam Sporka na záběrech vysvětlují, jak proces, tak implementaci všech různých hudebních prvků.
Uslyšíte například ukázku hudby, která se postupně a velmi přirozeně mění v závislosti na pohybu a činech hráče. V podzemí hraje něco jiného než v lese, kde zase hraje něco jiného než ve městě. Nemluvě o soubojích, kde se ještě rozlišuje, jestli vyhráváte, nebo dostáváte na zadek. Jednotlivé hudební styly by se mezi sebou měly navíc velmi plynule a přirozeně přelévat tak, abyste si dané přechody sice uvědomili, ale aby vás nepraštily do uší. A soudě dle jedné krátké ukázky z videa se to tvůrcům očividně daří na výbornou.
zdroj: Archiv
Zajímavou ukázkou je také hudba při prozkoumávání, kde skladatelé vychází primárně z lokace. Dobrým příkladem uvedeným ve videu je příroda, která je nadčasová a netřeba pro ni hudbu nijak specificky ladit. Na rozdíl od chrámu, kde neuslyšíte jediný instrument a do uší vám hra pustí chorál.
Na hudbě si dávají tvůrci očividně hodně záležet, ostatně právě hudbě se věnovaly před skoro čtyřmi lety dva dodatečné cíle v úspěšné crowdfundingové kampani na Kickstarteru. A zároveň jde o jedny z těch dodatečných cílů, které vývojáři skutečně splní tak, jak původně slíbili.
Kingdom Come: Deliverance vyjde už 13. února 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One.