Zpřístupněním zdrojového kódu se však nic nemění na tom, že Space Engineers je k mání na Steamu. Stejně tak to neznamená, že se tvůrci vykašlou vývojáři na další patche, úpravy a vývoj hry obecně. Marek Rosa v blog postu několikrát zdůrazňuje, že vývoj hry nadále pokračuje a tvůrci nehodlají nechat její dokončení na komunitě. Zároveň jsou ale vývojáři otevření jakékoliv spolupráci s modery, dokonce i v rámci vývoje hry samotné. Tvůrci předpokládají, že díky zpřístupnění zdrojového kódu se komunita vedle totálních konverzí může těšit na více nového obsahu obecně. Navíc se teď může upravováním hry bavit mnohem více lidí.
Zveřejnění zdrojáku hry může mít samozřejmě i jisté negativní důsledky, ale ve výsledku s tím tvůrci nepočítají, jak Rosa vysvětlil na blogu. Hackerů, kteří by zdrojové kódy zneužili pro cheatování v multiplayeru se bát nemusíte - bude je řešit nový systém multiplayeru. Stejně tak se Rosa nebojí konkurence, která by mu mohla kód nebo algoritmy vyfouknout a použít ve své hře. Sám napsal, že pokud by bylo hry Keen Software tak jednoduché okopírovat, tak stejně asi nedělají nic speciálního... Tudíž z toho plynou víceméně samé výhody, ale praktický dopad uvidíme samozřejmě až časem.
A aby toho nebylo málo, studio si vyhradilo 100 000 dolarů ze své kapsy na podporu moderů, kteří chtějí vzít zdroják Space Engineers nebo obecně VRAGE engine a postavit na tom vlastní totální předělávku hry. Kontakty, návod na stažení zdrojových kódů, nezbytné právní informace a všechno ostatní okolo najdete tady.