Kauza: Nier kvůli bugu bez recenze?
zdroj: tisková zpráva

Kauza: Nier kvůli bugu bez recenze?

4. 5. 2010 9:09 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

TÉMA: Jak jeden novinář zneužil své postavení a popravil nové RPGčko od Square Enix.

Obrázek zdroj: tisková zpráva (TÉMA) - O nezvykle zábavnou novinářskou kauzu se v pondělí postaral Justin McElroy ze serveru Joystiq. Editor rubriky recenzí totiž slavnostně oznámil, že jeho web nebude recenzovat akční RPG Nier od Square Enix kvůli jednomu bugu.

McElroy se zasekl na začátku hry, kdy musí hlavní hrdina na pláži ulovit rybu. Princip spočívá v tom, že jakmile se vám ryba zachytí na udici, musíte táhnout v opačném směru, než kterým ryba uhání. Zaprvé je to podstatně stížené pohyby kamery, zadruhé - což je důležitější - takový proces trvá několik minut. McElroy s ním strávil přes hodinu, než se rozhodl natočit následující video, v němž se mu po osmi minutách v živém přenosu konečně slavnostně podařilo rybu ulovit:

zdroj: Archiv


Nier - rybolov

A proč že se takovému videu věnovat? Na jednu stranu záznam slaví úspěch díky vtipným průpovídkám a trefným komentářům na adresu vývojářů ("Vy z vás, co rybaříte - fakt to funguje takhle? Pověsíte se na rybu a půl hodiny ji taháte z vody?"), záznam lze číst ale také jako smutnou zprávu o tom, jak někdo neudržel nervy na uzdě a rozhodl si ventilovat frustraci neobvyklou cestou.

Okamžitě se proto rozhořela diskuse, zda to McElroy neměl překousnout a raději hru neodevzdat jinému recenzentovi - či zda je jeden takový bug dost zásadní důvod k tomu, aby kvůli němu server úmyslně hru nezrecenzoval. Kdo se v recenzentské branži pohybuje déle a rukama mu projdou desítky titulů každý rok, je na podobné případy dobře připravený. Pamětníci zase jistě vzpomenou, že nad obtíznými pasážemi ve starých hrách trávili ne hodinu, ale třeba několik dní. Odhlédneme-li od jiného žánru, lze se pak ptát: vykašlal se někdo na adventury Indiana Jones and the Fate of Atlantis nebo Monkey Island proto, že zrovna nevěděl, jak dál?

Zásadní ale je, že McElroy svůj názor vyjádřil prostřednictím serveru Joystiq. Ten sice nepatří mezi první ligu zahraničních serverů typu Gamespot, Eurogamer nebo IGN, ale rozhodně se již nějaký ten rok nepočítá za amatérský blog. A z pohledu novinářské etiky je McElroyův "ventil frustrace" zcela jasným pochybením.

Než se ale hádat o to, zda dotyčný udělal chybu nebo jestli by měl své místo přepustit jinému redaktorovi, nabízí se mnohem zásadnější otázka: jste ochotni si kvůli takovému bugu třeba i jinak dobrou hru nekoupit? A nezvykli jsme si náhodou na příliš rychlý a bezproblémový spád hratelnosti, jakou určující moderní střílečky, že už se neumíme ani zastavit a rozlousknout náročnější herní pasáž? Co myslíte? Těšíme se na vaše názory v diskusi pod článkem.

Nier už je v prodeji pro Xbox 360 a PlayStation 3, verze pro PC by měla vyjít 30. dubna - více v našem zpravodajství:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toulky po kraji Nier  [2.3.2010 21:21]
Přiblížení akčního RPG Nier  [28.1.2010 12:12]

zdroj: Joystiq

levis

Nejnovější články