John Carmack dostal na CES cenu Emmy za práci na 3D enginech a krátce na to spolu s Toddem Hollensheadem poskytli GameInformeru obří rozhovor. Protože tam je spousta diplomatického balastu a určitě nemáte času nazbyt, vytáhnuli jsme pro vás to nejpodstatnější. Multiplayerová akce Enemy Territory: Quake Wars (jaro) je stále ještě vyvíjena na hodně modifikovaném DOOM 3 enginu a MegaTextury jsou tam použity "jenom" na terén. Nový projekt id Software, na kterém potají pracují (nová značka, žádné pokračování) už běží na úplně nové technologii a používá obdobu MegaTexture všude, v celém rozlehlém herním světě. Pro ET: QW rozhodně neplánují použít DirectX10, ani se jeho vlastnosti nedají nijak výrazně uplatnit v příští id Software hře. Ta nemá být pouze klasickou first-person střílečkou a teoreticky by mohla být odhalena na srpnovém QuakeConu, ale její vývoj potrvá ještě mnoho let.

A co si myslí Carmack o DX10? Uznává, že Microsoft na něm udělal dost práce a je to momentálně asi nejčistší API. Jeho názor ale je, že v něm nevidí nic, co by ho tlačilo k tomu, aby ho ihned začal používat - bohatě si vystačí s DirectX9. Především chce také počkat, až budou více rozšířené Windows Vista. Zároveň tvrdí, že jak ATI, tak NVIDIA, odvádějí výbornou práci a mají super high-endové karty. Nicméně on stále více používá (i v kanceláři id Softu převaužují) karty NVIDIE, protože mají lepší podporu pro OpenGL. Zatím by osobně nespěchal s nákupem DX10 karty a počkal, až to bude opravdu potřeba. Teď by nikomu nechtěl doporučovat "tohle musíte v PC mít", protože když se budete držet standardních komponent, tak nemůžete udělat chybu (zde mimochodem pochválil novou generaci integrovaných grafických karet od Intelu). Z hlediska Windows Vista a jejich podpory pro hráče a hraní říká, že poslední aktivity Microsoftu na tomto poli nemají pro id Software žádný zásadní přínos - spíš jen ten negativní vliv, že u některých her, u kterých se očekává zpětná kompatibilita, bude nutné další testování (ač Quake 1 - 3 má být pod Vistou OK).
Co se týká Xbox 360 vs. PS3, tak i Carmack potvrdil, že vývojářské nástroje Microsoftu jsou podstatně lepší. U nich je prý alespoň nějaká zpětná vazba a on vidí, co se tam děje. Také už dříve říkal, že asymetrický procesor může být pro Sony velká nevýhoda a byť to nakonec může být vítězné řešení, pro vývojáře je to prý strašné a znesnadňuje to práci. O fyzikálních akcelerátorech (jako je AGEIA PhysX) předpokládá, že se nakonec neujmou a že se v určitém stádiu vývoje integrují v něco jiného, do nějakého jiného zařízení. Nintendo Wii je podle něj dobrá konzole, ale že oni s Nintendem neměli právě nejlepší vztahy, takže svoje věci i nadále budou dělat na PC, Xbox 360 a na PS3. Taky proto, že Wii je jiná platforma a oni jsou v technologiích o dvě generace napřed. Nicméně plánují podpořit alespoň handheld Nintendo DS konverzí jejich hry Orcs and Elfs (původně vytvořené pro mobily).