Nedávno jsem na zahraniční stránce narazil na jeden zajímavý článek o World of Warcraft. Zabýval se využitím velkého potenciálu datadisku Cataclysm, který umožňuje menší i větší zásahy do příběhu. U nás na WoWfan se něco podobného už dlouho neobjevilo, a proto jsem začal uvažovat a přemýšlet nad tím, na co bych se zaměřil - zdali čistě na události, které nám nabízí Deathwing a jeho klan Twilight's Hammer nebo na něco většího, třeba na titány. Co když Ahn'qiraj není ještě definitivně odepsán. Ok, řeknete si, že by tam přeci jen něco málo být mohlo. Ale co když vám povím, že by mohlo existovat nějaké spojení mezi Ahn'qirajem a Uldumem?
Když jsem si takhle plnil úkoly v Uldumu, jen těžko se mi chtělo věřit, že to bylo vše i přesto, že jsem splnil všechny úkoly pro Harrisona Jonese, pronikl jsem do Halls of Origination a vypnul zařízení zkázy. Mimochodem obdobné zařízení chtěl použít také Algalon. Pokud vám pamět slouží, tak víte, že jsme všichni svorně navštívili (pokud se tomu tak dá říct) Vortex Pinnacle a Throne of the Four Winds, kde jsme zastavili Al'Akira a jeho příslušníky. Ale to je prostě málo, možná se s tím kde kdo spokojí, ale někteří ne. Pojďme se ale podívat na poslední větu, kterou jsem zmínil v prvním odstavci.
Víme, že Ahn'Qiraj je ztracené město titánů, ale nebudeme se zabývat brouky a jiným hmyzem - zaměříme se na ty ostatní. Když se podíváme na Anubisatha (v dnešní době hlídá AQ), a Setesh (nalezneme ho v Halls of Origination), můžeme spatřit velkou shodu mezi jejich modely. Ossirian k jejich podobě také nemá příliš daleko. Podívejme se ale ještě na jednu zvláštnost. Kam se ukryl Cho'gall, když navštívil AQ, kde prováděl tajný rituál na oživení fyzického těla C'thuna? A jak se díky zásahu Me'dana ze zřícenin dostal? Všechna tato fakta napovídají, že může existovat spojení mezi Ahn'qiraj a Uldumem. Již víme, že titánské usedlosti se táhnou na míle daleko, podobně, jako je tomu v Ulduaru a Uldamanu. Můžeme se dočkat nového dungeonu/raidu, který v sobě bude mít část Uldumu a Ahn'qiraj? To je prozatím záhada.
Mnozí z vás také jistě čekali, že jednou z nových raidovních instancí bude Abyssal Maw, která zatím není. Čeká snad Blizzard až na další datadisk, kde bude hrát větší roli královna Azshara? Také jsme mohli slyšet o nové instanci v Caverns of Time, kde by podle posledních známých informací měl být raid, kterým se vrátíte do Války Prastarých (skvělá trilogie). To ale znamená opětovné setkání s Archimondem, s mladší verzí Illidana, Malfuriona i dračích aspektů (a možná i Deathwingem/Neltharionem) a snad se také objeví Brox! Legendární válečník orků, který se obětoval pro záchranu Azerothu.
Ale když už jsme u Caverns of Time, co takhle návrat Nozdormu a odhalení, že chtěl zvrátit svůj osud (smrt), potažmo, že právě on chtěl zabránit událostem v Caverns of Time. Určitě nejsem jediný, kdo si myslí, že jsme Grim Batol neprozkoumali celý, stejně jako několik dalších teras v Deepholmu. Celá tahle oblast se zdá být mnohem důležitější, ale nic velkého se zde neděje.
Nedávno vyšel patch 4.2, který se zaměřuje na Hyjal. Nové daily questy a raid, ale to stále ponechává Vashj’ir, Deepholm, Uldum a Twilight Highlands beze změn a jen můžeme doufat, že se nějaké objeví, pokud je něco takového v plánu.
Avšak, spousta nových věcí se děje i ve světě, ne jenom v nových oblastech. Například Stonetalon a objev nových rozvalin Nočních Elfů, kde pobíhají duchové, kteří by mohli stát za dřívějšími pokusy. Desolace je další oblastí, která prochází velkou změnou, doslova se probudila k životu - má na to snad nějaký vliv podzemní komplex titánů Maraudon? Od té doby, co se Cho’gall zúčastnil konference v Dire Maulu, se stává Maul domovem pro všechny ogry? Nebo je to jen dočasné? Kdo ví, ale musíme brát v potaz, že Blizzard by rád udělal něco s Dire Maulem a jeho podobou, i když si na to budeme muset ještě nějaký čas počkat.
Zdá se, že potenciál Cataclysm nebude zcela naplněn, spousta věcí se jen přesune do dalších datadisků, což je opravdu škoda. Určitě by se mi líbilo, kdyby Blizzard vydával velké patche každý měsíc, aby lépe vysvětlovaly, co se děje na Azerothu, přinášely průběžné změny v oblastech, dungeonech a podobně. Přeci jenom, čekat pokaždé 2 roky na aktualizaci starých lokací, je celkem dlouhá doba. Místo toho tu máme „velký patch“ jednou za několik měsíců a ten se zaměřuje pouze na end-game. Navíc člověka po úspěšném „dohrání“ patche přestává WoW bavit, protože už není co dělat…