Jaký měl být Fallout: Brotherhood of Steel 2?
zdroj: tisková zpráva

Jaký měl být Fallout: Brotherhood of Steel 2?

18. 3. 2009 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Uniklý designový dokument popisuje, kterak si Interplay představovali konzolové RPG.

Často se na to zapomíná, ale Fallout 3 rozhodně nebyl první konzolovou hrou z Fallout vesmíru. Ještě dávno předtím, konkrétně v roce 2004, byla pro Xbox a Playstation 2 k dostání Fallout: Brotherhood of Steel. Akční RPG, svou formou vzdáleně připomínající Diablo, které mělo zachránit Interplay před nezadržitelně se blížícím krachem. Nepovedlo se. První Brotherhood of Steel rozhodně žádnou díru do světa neudělalo. Šlo o podprůměrnou akční hru, na které se nepodílel nikdo z původního týmu, jenž pracoval na prvních dvou Fallout hrách. A tak příliš tahle akční mlátička nelákala ani pravověrné Fallout fanatiky (navíc příběh této hry je v oficiálním příběhové historii zcela ignorován, stejně jako příběh Fallout Tactics). Není potom skoro ani divu, že se na pulty nedostala krabice s plánovaným Brotherhood of Steel 2 a fanouškům to ani nijak zvlášť nevadilo. Teď se ovšem dostal ven třiatřiceti stránkový dokument (PDF, přímý link), popisující zrušenou hru do posledního detailu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
jen ilustrační obrázky z Fallout Tactics 1

Největším pozitivem Fallout: Brotherhood of Steel 2 mělo být, že na něm jako hlavní designér pracoval Brian Freyermuth, designér prvního Falloutu. A je to poznat. Podle tohoto dokumentu měla mít dvojka Brotherhood of Steel mnohem blíž ke klasickému RPG ve stylu prvních dvou PC dílů, než ke svému akčnímu předchůdci. Na začátku jste se mohli rozhodnout pro ovládání jedné ze čtyř postav, z nichž každá měla jiné schopnosti (klasika - sniper, nabušenec libující si ve velkých zbraních, taktik, opravář). Pak byste procházeli stejně jako v prvních dvou Fallout hrách různá města, klábosili s NPC postavami a ty by vás posílaly na různé mise - které už by byly akční a v reálném čase, nebojovali byste tedy na tahy jako ve Fallout a Fallout 2.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hra měla využívat jen trošku vylepšený engine z původního Brotherhood of Steel. Což znamená, že byste viděli svět z podobné ptačí perspektivy jako první dva Fallouty, ale vše by bylo už ve 3D (podobně měl ostatně vypadat také Van Buren, což byl pracovní název Fallout 3, když na něm ještě pracoval Interplay). Jak se píše v dokumentu - protože engine už byl hotový, tvůrci se mohli zcela zaměřit na vytváření zajímavého a vylepšeného konceptu a na příběh. Ten měl vyprávět o válce mezi Bratrstvem oceli a organizovanými nájezdníky, jejichž velitel je proti všem technologiím. Když mu ale přijde pod ruku GECK, Garden Eden Creation Kit, speciální věcička vyrobená Vault-Tec, která byla dávána do Vaultů a umožňovala oset a zúrodnit zdánlivě mrtvou radioaktivní zeminu, využije tuto technologii k tomu, aby vytvořil armádu biologických monster ve válce proti Bratrstvu. Takhle zkráceně nezní ten příběh nijak zvlášť výjimečně, ale když si dokument přečtete, je v něm plno zvratů a zajímavostí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hodně se spekuluje, zda je možné, že kdyby tato hra vyšla, zachránilo by to Interplay takříkajíc "ze srabu", ve kterém tehdy byli. Těžko říct, ale jelikož první Brotherhood of Steel nebyla žádná prodejní bomba a pokračování bylo vyráběno výhradně pro Playstation 2, asi by to žádnou velkou záchranu pro firmu neznamenalo. P.S. S tím Fallout MMO to nevypadá dobře, Interplay nemá požadovaných 30 milionů dolarů, aby nejpozději do konce dubna začal vývoj.
zdroj: AGB

chewiedc

Nejnovější články