Jakkoli však vypadá situace obvykle, jinak to po úspěchu s DSkem ani v Nintendu brát nemohou, potkalo už 3DS několik nepříjemností, tou největší je dílčí úspěch pirátů a hackerů. Během několika hodin byli schopni na 3DS zprovoznit známé R4 kartridže a DSkové hry. Na YouTube to ukazuje několik videí a navzdory faktu, že Nintendo může, chce a určitě funkčnost R4 kartridží brzy zakáže prostřednictvím firmware updatu, stejně se na obzoru rýsuje vleklá bitva s piráty. Když dokázali tak rychle rozběhnout DSkovou R4 kartridž, jak dlouho jim pak bude trvat vývoj a rozšíření pirátských kartridží pro 3DS only hry? Nintendo bude s každým updatem proti funkčnosti pirátských kartridží bojovat, ale stejně tak budou bojovat i piráti. Historie ukázala, že mají docela výdrž.
A jak se na vyhlídky 3DS dívají analytici, potažmo, jaké jsou ohlasy z prvních recenzí samotného hardwaru?
Přestože žádný z oslovených zahraničních analytiků nevyjadřuje skepsi vůči slibné budoucnosti 3DS, převládá opatrný tón, David Gibson z Macquarie Securities pro Reuters predikuje, že kvůli značné konkurenci chytrých telefonů už se Nintendo s novým handheldem nedočká stejného růstu, jako kdysi s DS, kterého se ke konci roku 2010 prodalo celosvětově přes 145 milionů kusů.
Jestliže na tradičních trzích to bude mít 3DS obtížnější, šanci by dle Shuna Tanaky z SMBC Friend Research mohl mít handheld na trzích, které se rozvíjejí a rostou. Jako příklad uvádí trhy v jižní Americe, jihovýchodní Asii a klidně bychom mu do úst mohli vložit i východní a střední Evropu.
První recenze (Kotaku, Eurogamer), nebo chcete-li spíše testy finální prodejní verze 3DS, v zásadě opakují to, co už bylo mnohokrát zopakováno v prvních dojmech a podobně:
- 3D efekt funguje spolehlivě, s pozorovacím úhlem po chvilce zkoušení a hledání správného bodu problém není, ale záleží na hrách, jak 3D uplatní
- handheld je sestaven z kvalitních materiálů, je atraktivní na pohled, nechytá otisky, váha je akorát
- umístění stylusu není moc pohodlné
- směrový kříž byl posunu dolů, na jeho místě je analog. Pokud chcete hry ovládat směrovým křížem, který je níže než tlačítka na druhé straně, není to moc pohodlné
- množství softwaru a her nabízených v základu je příjemné, dá se s tím hezky vyblbnout
- při zapnutém 3D a s maximálním podsvícením vydrží 3DS tři hodiny, nabíjení trvá tři a půl hodiny
- baterie se dá vyměnit
Nedlouho po zahájení prodeje 3DS se začaly objevovat hlasy od hráčů, že je z hraní bolí po chvilce oči, brzy se přidá hlava a podobně. Všichni víme, že podobné informace bývají často schválně preferované, protože vytváří bulvární obsah (3DS škodí, je to rozbité, rychle to zakažte), což budí dojem, že takových případů je velké množství, i když je jich pár. Žádná z recenzí podobné problémy nezmiňuje, jejich autoři však dokládají, že při zapnutém 3D efektu musí oči a mozek pracovat mnohem intenzivněji, což při delší době hraní může vyvolávat únavu a jiné stavy. Nintendo však již před zahájením prodeje handheldu upozorňovalo na to, že je záhodno hrát v určitých intervalech, pravidelně si dávat přestávku a podobně.
K 3DS se nakonec váže ještě jedna mírně pikantní informace: skupina fanoušků her utvořila na Facebooku skupinu, která všechny vyzývá, aby si 3DS nekupovali, dokud Nintendo jasně neprokáže, že při výrobě handheldu nejsou použity nerostné suroviny z konfliktních oblastí Afriky a Asie. Skupina tím vyzývá k odpovědnosti lidí vůči ostatním lidem na této planetě. Pokud chcete, můžete se přidat zde. Na rovinu je ale třeba říci, že neužívání surovin z konfliktních oblastí celého světa nemůže jasně prokázat celá řada výrobců elektroniky po celém světě. Další informace o handheldu 3DS a o launchových hrách najdete v prvním a druhém článku. V ČR se začne handheld prodávat 25. března za cenzu mezi 6500 – 6999 Kč dle prodejce.