Jak je Kmotr (Godfather) sympatický sousedům?
zdroj: tisková zpráva

Jak je Kmotr (Godfather) sympatický sousedům?

29. 3. 2006 10:10 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Kmotr není tak uznáváný, jak by si jeho duchovní otec přál.

Sousedé si ho sice cení, ale podobně jako našemu nájemníkovi Jiřímu Lavičkovi (70%) by jim určitě mohl být krapet sympatičtější, kdyby sám chtěl a trošku zapracoval hlavně na své vizáži. Ostatně přečtěte si sami jeho znalecké posudky odjinud - GameSpot (81%), IGN (79%), PC Gamer (73%), ActionTrip (80%), HotGames (70%), GamePark (78%) a GameZone (80%). Další, dle mého mínění hodnotný názor na Godfathera dal dohromady Marcus de Tycho ve své čtenářské recenzi (60%). Do této sekce mimochodem přibylo i několik jiných rozborů - LOTR: BfME 2 od Hectora, BF2: Special Forces, Splinter Cell Chaos Theory, SWAT 4 a Rome: Total War od autora s nickem Axel.

    Příběh samotný je zajímavý, ale pro znalce filmu Godfather dosti podivně slepený a pevně se držící událostí známých z prvního dílu. Je zde cítit snaha dostat hráče do děje filmu za každou cenu a ne vždy se to daří. Ostatně film se odehrává v rozpětí deseti let, ale ve hře to působí maximálně jako pár měsíců. Za splněnou misi dostanete, kromě peněz a bodů, jako odměnu kousek filmu vztahující se k aktuální události ve hře. Nechápu ovšem přítomnost tohoto bonusu, protože zbytečně zabírá místo na disku a nepřináší nic nového do děje. Hratelnost je ovšem narušována špatným ovládáním. Jednak je to špatně reagující kamera na pohyb myši. Jednak střelba je skutečně hodně divná a určitě lépe by se používala s gamepadem. Hra ovšem můj gamepad Genius USB odmítla akceptovat. Ačkoliv jsou ulice plné lidí, působí strašně prázdným a neživotným dojmem naprosté sterility. Sice sem tam po ulici poletují jakési papíry, ale další pohled na zašedlé a téměř identické ulice rozhodně nepřidá na dojmu. Samotné město, kde se hra odehrává, je příliš malé i ve srovnání s Mafií (o San Andreas nemluvě) a hra vás strašně omezuje v tom, kam můžete jít či jet a kam ne. Proto předem zapomeňte na vyjížďky k majáku či přehradě známé z české hry.

    Auta jsou kapitolou sama pro sebe. Nepříliš kvalitně zpracované modely (to vím z vlastní zkušenosti, neboť s takovýmto modelem se mnou v roce 1999 vyrazili v IS dveře) potažené texturami snad přímo z PS2 v počtu asi osmi variant, s arkádním fyzikálním enginem nějakého Ferrari z NFS:U a kouřovými neprůhlednými skly. Výjimku tvoří příběhové sekvence, kde je dovnitř auta vidět, ale spíše jakoby tam sklo vůbec nebylo. Velice zvláštní je vozovka pokrytá asi 5cm vody. Povšimněte si tmavších pruhů na pneumatikách blízko vozovky na obrázcích ze hry. Auta jezdí rychle, zatáčky řežou jako batmobil a vždy jsou pomalejší než policie, která používá asi motory z letadel. Ovšem inteligence policejních řidičů je pod bodem mrazu a tudíž není problém je donutit nabourat a uniknout. Další nectností známou i ze série GTA, se kterou má Kmotr hodně společného, je mizení a zjevování se aut. Zastavíte auto před krámem, spustí se nějaká animace a auto zmizí. Při misi, kdy máte úkol zastřelit někoho důležitého blízko vás, vám hra nedovolí nastoupit do auta a jednoduše ho přejet. Musíte ho "vyřídit" ručně a až po animované sekvenci použít auto... [více v čtenářské recenzi od Marcus de Tycho]
Přes to všechno je však již nyní jisté, že se The Godfather: The Game stane komerčně úspěšným titulem, který si navzdory místy tvrdé kritice pořídí pár milionů lidí, což je samozřejmě vždy to nejdůležitější. V aktuální britské hitparádě k 25. březnu, v žebříčku napříč všemi formáty debutoval na pěkném druhém místě (hned za Oblivionem), zatímco v hitparádě pouze PC her je pátý. V České republice asi není tolik žádaný, alespoň soudě dle březnového TOP 10 na GameShopu/(X)zone, kde Godfather absentuje. K příležitosti zahájení jeho prodeje u nás EA Czech minulý čtvrtek uspořádali tzv. Launch party v pizzérii Lucky Luciano v pražských Nuslích...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

... a jak tato stylová akce pro pozvané novináře a osobnosti z domácí herní branže proběhla, můžete omrknout na GameZone v jejich fotoreportáži nebo v povedeném videu (52 MB). V šesti minutách zachycuje vtipné hrané scénky asi dvaceti komparsistů v dobovém oblečení z 30. let, kteří po sobě stříleli z revolverů, unášeli hosty, naráželi na Mafii (která kdysi měla podobnou party) nebo měli proslovy ve stejné atmosféře, v jaké se nese samotná hra.
zdroj: vlastní, GameZone

jd

Nejnovější články