Jak G.R.R. Martin dohlížel na chystané A Game of Thrones RPG
zdroj: tisková zpráva

Jak G.R.R. Martin dohlížel na chystané A Game of Thrones RPG

4. 4. 2012 12:27 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Právě nám odstartovala druhá sezóna seriálu Hra o trůny a opět se zvedla vlna zájmu o celou knižní sérii a samozřejmě i přidružené kusy z jiných médií, tedy i chystané RPG A Game of Thrones.

Tvůrce doposud nedokončené knižní série (aby také byla dokončená, když autor plní v Tanci s draky stránky nadbytečným balastem v šílené míře) G.R.R. Martin se nyní rozpovídal o tom, jak se na tvorbě hry podílel.


On sám prý rozhodně nemá podíl na samotném příběhu a dialozích. Nicméně, neznamená to, že na hru nedohlížel. „Dal jsem Cyanide nějaké své názory. To, co oni vytváří, je paralelní příběh k prvním událostem v knihách, takže můj primární zájem byl, aby nic ve hře neměnilo události právě v knihách“, vysvětluje Martin.

Což s sebou logicky neslo omezení, protože si tvůrci nemohli vymyslet Starkova nemanželského mladšího bratra, který přicválá do Králova přístaviště a všechny zachrání. Nicméně, Martin tvrdí, že jak on zabránil zmatení s knihami, tak zase nebránil v tvůrčím rozletu herním scenáristů. „Ne, to by udělalo hru méně zábavnou. Musíte cítit, že vaše rozhodnutí něco mění. Hry mohou podle mne skvěle interreagovat s literárním světem, ale neumím si představit, že by byl jakýkoliv spisovatel rád omezován událostmi a rozhodnutími ze hry“.

Pro Martina muselo být přihlížení vzniku samotného příběhu poměrně silnou zkouškou, protože se už několikrát vyjádřil, že nesnáší fan fiction a rozhodně vystupoval proti tomu, aby někdo s jeho postavami vytvářel vlastní příběhy. Na druhou stranu, v tom mu asi pomáhala právě kontrola nad tím, aby hra nijak nekolidovala s knihami.

Sám Martin je přitom nadšeným hráčem, byť zdůrazňuje, že nejvíce hraní na počítači propadl v 80. letech. Dnes je prý pořád fanouškem her, ovšem hlavně strategií. „Musí se v nich myslet,“ vysvětluje. „Master of Orion, některé hry od Sida Meiera, Civilizace, Railroad Tycoon. Nikdy mne nebavily střílečky nebo hry s joystickem, kde jde hlavně o reakční dobu“.

Spisovatel sám se prý nijak neobává neúspěchu hry. „Ano, chci, aby byli fanoušci s hrou spokojení. Cyanide do té hry dali spoustu tvrdé práce a nadšení, ale nikdy nepotěšíte všechny. Nemůžete se nechat ovládat tím, že se snažíte zavděčit všem. Každému se ta hra líbit nebude. Prostě uděláte co umíte a budete doufat v kladné reakce. Já jsem část dokončené hry už viděl a jsem si ní spokojený. Myslím si, že spousta fanoušků se mnou bude tenhle pohled sdílet“.
Smarty.cz

Nejnovější články