Nikdy by se prý ale nemělo stát, že si hráč bude moci koupit předmět či službu, skrze kterou získá nad jinými hráči výhodu. Ve zkratce Mike systém mikrotransakcí v GW2 přirovnává k systému v EVE Online. Hra bude jinak rozlišovat tři platidla: gemy (získáte pouze přes mikrotransakce), zlato (získáváte přímo ve hře) a karmu (k té se dostanete hraním). Požadované předměty si tedy budete moci koupit buď za zlato získané hraním, nebo za gemy pořízené mikroplatbou.
Navíc bude ve hře fungovat směna zlata za gemy přímo mezi hráči na tzv. trading postech, jakýchsi aukcích. Jeden hráč chce zlato, tak si jej koupí od jiného hráče a zaplatí mu gemy, které onen člověk použije pro mikrotransakce. Z toho pak těží samozřejmě nejenom vývojáři, ale také in-game ekonomika, která nestagnuje a naopak je dynamická a není závislá na jednom druhu platidla. O tom, konkrétně o významu oněch trading postů, už ale bude až další GW2 blog post.