Herní firmy pomáhají zdecimovanému Japonsku
zdroj: tisková zpráva

Herní firmy pomáhají zdecimovanému Japonsku

14. 3. 2011 15:34 | Téma | autor: Petr Poláček |

Přírodní katastrofa v Japonsku logicky musí mít nějaký dopad na herní průmysl s ohledem na to, že v zemi vycházejícího slunce sídlí Sony, Nintendo, Sega a celá řada firem produkujících hry. Míra tohoto dopadu je však prozatím marginální a hlavně nepodstatná ve srovnání s celou tragédií, která navíc definitivně neskončila. Je však potěšující, že se herní průmysl neobrací k Japonsku zády.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud celá tragedie ovlivnila vydání her, pak především v Japonsku, kde asi nyní na hraní pomýšlí málokdo. Odloženo bylo vydání Motorstorm Apocalypse nebo Yakuza spin-offu Of the End. Microsoft mezitím zrušil Kinect promo tour po Japonsku a odložil vydání jakýchkoli Xbox Live produktů. PS3 akční adventure Disaster Report 4 od Iremu byla zrušena úplně, přestože měla vyjít už během jara a počet předobjednávek hry se paradoxně po zemětřasu zvýšil. Jak už název napovídá, hra se zaobírá různými formami katastrof a jejich přežitím, což v této situaci není nejvhodnější herní tématika.

Řada vývojářských firem zavřela dočasně své kanceláře a nechává zaměstnance pracovat z domu. Částečně kvůli jejich bezpečí, částečně kvůli šetření zdrojů, zejména elektřiny. Z tohoto důvodu byly ostatně dočasně vypnuty japonské servery onlineovek Final Fantasy XI a XIV, ale i servery pro Metal Gear Online.

Z Nintenda v mezičase přišla zpráva, že firma a její produkční i jiné budovy nebyly zemětřesením či tsunami zasaženy a dodávky her a konzolí by tedy neměly být katastrofou nijak postiženy. U Sony situace tak růžová není: muselo být zavřeno několik manufaktur na výrobu Blu-ray disků i součástek do PS3, přesné škody však Sony doposud nevyčíslila. PSN by však měla běžet dál, maximálně dojde k odložení některých plánovaných updatů.

V reakci na katastrofu klesla hodnota akcií prakticky všech japonských videoherních firem, v případě Segy od 13.5 procenta, u Konami o 9.9 procent, u Sony o 9.1 a u Nintenda o 7.6 procenta. Většina firem navzdory tomu finančně i jinak přispívá na charitativní účely – Sony a Nintendo částkou 300 milionů jenů a Sony navíc ještě 30 000 rádii, důležitým zdrojem informací v době krize.

Do charity se zapojila i celá řada západních firem. Zynga věnuje na nutné účely veškeré tržby ze specificky určených mikrotranskací v CityVille, Sports Interactive (patří pod Segu) věnuje na charitu veškeré tržby z iOS verze Football Manager 2011 za týden od pátku od pátku. Japonsko můžete podpořit i vy skrze arkádovou střílečku Battlefield heroes a další tituly. Pokud jste fanoušky nějaké hry a její výrobce zatím žádnou iniciativu pro Japonsko nevyvíjí, zkuste jej o to požádat. Dárců se mezi herními firmami našlo skutečně hodně, což je potěšující fakt. Člověk nikdy neví, kdy bude sám potřebovat podobnou pomoc.

 

Nejnovější články