Havok umí i fyziku oblečení
zdroj: tisková zpráva

Havok umí i fyziku oblečení

20. 2. 2008 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

S dvěma novými balíčky nástrojů padla další bariéra pro vytváření ultra-realistických her.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dnes představená nová verze 5.5 (nejen) fyzikálního balíčku Havok přinesla hodně zajímavou vlastnost. Jmenuje se Havok Cloth, a jde o výkonnostně optimalizovaný vývojářský nástroj, který byl navržen za účelem vytváření oblečení pro herní postavy. Vtip je v tom, že tentokrát nejde jen o nějaké "oblečky" např. pro Sims, ale o prostředí pro navrhování plnohodnotně fyzikálně reagujících látek (tkanin), ze kterých pak budou "ušity" obleky pro jednotlivé herní charaktery. Cílem celé fyzikální simulace je věrně napodobovat, jak reaguje třeba právě zmíněné oblečení na lidech. Přesněji, jak reagují jednotlivé díly oblečení mezi sebou a jak se chovají ve vztahu k dalším předmětům ve hře. V budoucnu by se s tímto nástrojem měl dát zpracovat jakýkoliv druh virtuální látky a nasimulovat u ní celou sérii interakcí, od skládání, lnutí, ohýbání, natahování až po trhání.

K čemu to může být dobré? Především k ještě reálnějšímu ztvárnění herního světa. Takže si představme, že ve hře bude nějaká 3D postava, řekněme, zbrojnoš, a že tato postava bude nějak oblečena. Můžeme říct, že zbrojnoš bude mít na sobě třeba kroužkové brnění nebo že bude mít přes záda přehozený plášť. Ke zpracování těchto propriet se použije fyzikální engine, takže jakýkoli pohyb nebo změna v prostředí se okamžitě projeví jak na košili, tak na plášti, které se zachovají v duchu svých reálných předlo. Pro designéry tak ve hrách ubude míst a situací, které by se nedaly ztvárnit. Čili poslední otázka tedy zní, jak moc bude ovlivněna hratelnost, zda pozitivně nebo negativně a jestli větší realističnost přinese nějaký užitek. Pro herní vývojáře budou balíčky Havok Cloth i Havok Destruction k dispozici od poloviny letošního roku. Od května pak Intel hodlá zpřístupnit fyzikální software Havok Complete, nejpoužívanější řešení pro dosavadních 200 titulů, vývojářům PC her zdarma.

zdroj: Havok

cappy

Nejnovější články