Half-Life remake by byl fajn, ale cesta vpřed je lepší
zdroj: tisková zpráva

Half-Life remake by byl fajn, ale cesta vpřed je lepší

15. 3. 2011 19:23 | Téma | autor: Petr Poláček |

Kdo by proboha mohl po tvůrcích z Valve chtít, aby makali na remaku původního Half-Life? Vždyť od nich všichni potřebujeme Episodu 3, nebo jak se vlastně zakončení HL ságy bude jmenovat. Naštěstí, sami tvůrci dost dobře vědí, kde leží jejich priority, i když v jednom ze starších steamcastů přiznávají (cca 9 minuta), že by remake Half-Life do HD mohla být sranda.

Na otázku, zda by novou verzi HL doplnili o materiál, který se původně do hry nevešel, odvětil Gabe Newell v tvůrčím duchu celého Valve: „Podle mě bychom to doplnili o nové prvky. Dnes jsme mnohem lepší designéři a vývojáři než tehdy a byla by to zábava vrhnout se na remake.“ Úsměv na tváři při myšlence na remake vyskočí i Eriku Johnsonovi, a snad aby o tom nezačal jeho podřízený přemýšlet nijak vážně, vrátil Newell celou debatu zpět na zem jasným vyjádřením: „Existuje neomezené množství možností. A jo, je to vážně zábava přemýšlet o takových věcech (remake HL), ale skoro ve všech případech je lepší jít dopředu než se dívat zpátky.“ Díky této filosofii je ostatně Valve tam kde je, ačkoli firma začínala stejně jako ostatní týmy na zelené louce – s ničím krom elánu, nápadů a "trošky" peněz, které si Newell přinesl z Microsoftu.

Vlastně na tohle téma hovoří Newell v uvedeném steamcastu mnohem obšírněji (hned na samotném začátku) a zmiňuje nesmírně důležitou roli, kterou tým id Software sehrál při utváření základů toho, čím je Valve nyní. Newell skrze bývalého kolegu Michaela Abrashe, tehdy pracujícího v id Software, sehnal licenci Quake enginu, na kterém běžel první Half-Life. Tím hlavním pozitivním impulsem pro začínající Valve však byla kolegiální podpora samotných vývojářů z id včetně Johna Carmacka, který řekl: "Fakticky mě dost zajímá, co s pomocí Quake enginu uděláte."

Právě podpora začínajících vývojářů je prý od té doby pevně zakotvena v DNA Valve a firma se ji snaží praktikovat při každé příležitosti s tím, že to prospívá celému hernímu průmyslu a jednou se to Valve v dobrém vrátím. A i když je to dosti obecná myšlenka, její základ je zcela praktický a pochopitelný. Teď jen kdyby se jí podařilo prosadit v mnohem širším ohledu na celý herní průmyslu.

 

Nejnovější články