Gran Turismo 7 by mohlo na PS4 vyjít do roka či dvou
zdroj: tisková zpráva

Gran Turismo 7 by mohlo na PS4 vyjít do roka či dvou

18. 9. 2013 20:19 | Téma | autor: Petr Poláček |

Jestli se někdo nehodlá s nové generace konzoli lidově řečeno zbláznit, je to rozhodně Kazunori Jamauči, šéf studia Polyphony Digital a tvůrce série Gran Turismo. Na jednu stranu se mu nelze divit, teprve 6. prosince vyjde pro PS3 Gran Turismo 6. Ale za situace, kdy Microsoft de facto na zahájení prodeje své konzole Xbox One dokáže vyprodukovat novou Forzu, se člověk neubrání otázce, proč něco podobného nedokáže s konkurenční sérií Gran Turismo i Sony pro PS4.

Kazunori Jamauči je však samorost každým coulem a jeho pozice je tak neotřesitelná, že by si snad případné požadavky od hlavounů ze Sony mohl lepit na WC jako plakáty pro zasmání. Během eventu pro novináře před Tokyo Game Show tedy kolegům z Polygonu suše sdělil, že Gran Turismo 7, jak se bude další díl asi jmenovat, vyjde během jednoho či dvou let. Kdo si ale pamatuje průtahy okolo vydání GT5 tak ví, že z dvou let mohou být klidně roky čtyři.

Z Jamaučiho vyjádření je nicméně jasné, že nástupce Gran Turismo 6 bude spíš plnohodnotné pokračování – ne pouhý upgrade pro PS4. Známý vývojář a milovník aut tento dojem dále podpírá vyjádřením ohledně fyzikálního enginu. Podle všeho bude případná sedmička využívat fyzikální engine z GT6 a shodných prvků bude pravděpodobně ještě víc. Přestože Jamauči připomíná, že PS4 je po stránce paměti vybavena skvěle a umožňuje zajímavé věci, Cell čipset z PS3 je podle něj také dost výkonný. Jamaučimu tedy v této chvíli až tak nezáleží na hardwaru, pro který vyvíjí. Úprava technologií pro PS4 bude zjevně nutná, ale nezdá se, že by je musel jeho tým pro PS4 vyvíjet znovu, což by proces vzniku GT 7 mohlo značně urychlit.

Jamauči si neláme hlavu ani s komunitním aspektem, na který Sony v případě PS4 hodně sází, viz speciální tlačítko na sdílení záznamů z hraní. Podle Jamaučiho ani po této stránce nebude vývoj GT7 nijak obtížný a zdlouhavý, protože komunitní aspekt prý nemá s konzolovou platformou nic společného - je na ní nezávislý, což usnadňuje jeho přenositelnost z PS3 na PS4, pokud se osvědčí.

V zásadě tedy Jamauči vlil fanouškům série optimismus do žil, ale rozhodně je na místě jistá opatrnost vzhledem k předchozím zkušenostem. Šéf Polyphony byl vždy perfekcionista, který se nebál vydání Gran Turismo her odkládat tak dlouho, dokud nebyl s výsledkem spokojen. Možná se ale v průběhu vývoje GT6 na tomto přístupu leccos změnilo a Jamauči sám pochopil, že dnešní svět pádí dopředu strašně rychle a už na nic nečeká.

Naznačují to jeho opatrná vyjádření na adresu prvků, které už vývojáři nestihnou nacpat do základní verze Gran Turismo 6, takže je pak budou v podobě updatů vydávat v průběhu následujícího roku. Jedním z takových je třeba engine pro zvuky. GT6 bude využívat dosavadní engine, protože Jamauči a spol. si myslí, že by bylo zbytečné jej upravovat. Spíše hodlají zpracování zvuků zpracovat úplně z čisté vody. Update upravující zvuky v GT6 však nevylučuje.

Jak informuje Eurogamer, už nyní je jisté, že Gran Turismo 6 čeká hned po zahájení prodeje velký patch obsahující řadu zásadních prvků. Něco na stylu patche, který v den vydání přidával do Gran Turismo 5 multiplayer. Tento prvek bude v GT6 přítomný automaticky hned od začátku, a podle Jamaučiho se hráči mohou připravit, že bude přehlednější a umožní domlouvat šampionáty a soutěže mnohem snáz – třeba i díky aplikacím pro PC a chytré telefony.

Dalším podstatným prvkem, který by měl být hned v základní verzi GT6 i bez updatu, je už zmíněný, nový fyzikální systém. Tvůrci jej stále ladí, takže by se auta měla ve finální verzi chovat jinak než v pár měsíců starém GT Academy demu. A celkově by nová fyzika měla mít na zážitek z jízdy obrovský vliv. Jestli kladný (k čemu se zatím kloním), se přesvědčím na začátku letošního prosince.

Nejnovější články