Gears of War - válka na pultech i v zákulisí
zdroj: Archiv
Téma

Gears of War - válka na pultech i v zákulisí

11. 11. 2006 10:10 | autor: Redakce Games.cz |

Očekávaná hitovka podzimní sezóny, killer titul Xbox 360 platformy a jedna z nejlépe hodnocených her posledních týdnů.

To všechno je Gears of War - brutální, vizuálně opojná a podle recenzí i velmi zábavná střílečka o střetu lidstva se zákeřnou mimozemskou rasou Locustů. Nadšení recenzentů (včetně Ivana Kratochvíla na GamePro) nebere mezí a hype dosáhnul takových rozměrů, že to začalo znervózňovat i konkurenci, přesněji řečeno vývojáře z EA Montreal (přeběhlíci z UbiSoftu). Ti se na domácí konferenci o vývoji počítačových her pustili do otevřené kritiky hry a zejména novinářů, když kroutili hlavami nad tím, jak mohla tak mohla hra, podle nich "bez špetky inovace", dostat tak vysoká hodnocení.

Alain Tuscan z EA přirovnal události kolem Gears of War k poprasku, který před lety vyvolal Quake. Úžasná technologie, ale jen průměrná hra, kterou však všichni vynášeli do nebes. Navíc i recenzenti prý přiznávají, že herní model nepřináší žádné přelomové změny a všechna chvála se pěje na báječnou grafiku a okouzlující cut scény. K Tuscanovi se přidal i šéfproducent Reid Schneider, když naznačil, že vývojáři se musejí ozývat hlasitěji a nutit producentům své názory, ať to stojí, co to stojí. U nich v EA Montreal je to prý běžná praxe a oni jsou jedině rádi, že vývojáři oplývají dostatečným sebevědomím. Jedině tak lze udržet pokrok v odpovídajících obrátkách.

Zní to celé hrozně kouzelně, že? Tuscan a Schneider si však víceméně honí triko a tak trochu recyklují překvapení celé branže nad tím, jakou rychlostí se Gears of War prodává. Už teď je jasné, že to bude megahit (do konce roku se čeká více než milion kusů) a tak je přímo povinností se svézt po zádech konkurence a trochu si rýpnout. Takhle ostré a průhledné výpady jsme však už dlouho neviděli a dvojice herních čarodějů navíc pěje své proslovy pod nesprávným praporem. Ano, EA Montreal připravuje např. originální Army of Two, ale pronášet sladké řečičky o "drzosti" vývojářů a zároveň se halit do barev Electronic Arts, tj. firmy která v letošní sezóně opakovaně dokazuje, že inovace je pro ní sprosté slovo a která už schramstla a pohřbila několik slibných vývojářských týmů? Pánové, pánové... nechtěli byste si nejdřív zamést před vlastním prahem?

lavicak

Nejnovější články