„Máme přes milión stažení free verze a kolem třicítky tisíc zakoupených licencí,“ chlubí se Poole. „Hry z Game Makeru si stahují stovky tisíc lidí a neustále přibývají nové tituly.“ Najdete mezi nimi jednoduché hříčky, ale i komplexní hry jako je Gunpoint, které dokazují, že hru dokáže udělat třeba i takový bývalý herní novinář.
Zájem o Game Maker: Studio je veliký. Kolem Pooleova stánku v hlavní chodbě Game Developers Conference, je neustále nával. Návštěvníci sledují prezentaci nových shaderů a nechávají si vyprávět o nové verzi, která bude šetrnější k hardwaru. Dává to smysl. Zatímco původní GameMaker byl určen především pro PC vývojáře, pod vedením YoYo Games se stal záležitosti využívající HTML5 a podporující všechny myslitelné mobilní systémy.
„Soustředíme se na iOS a Android, protože odtamtud k nám přichází nejvíc zákazníků,“ říká Poole. Studií, která věří v úspěch na mobilním trhu, přibývá jako hub po dešti. Každý si chce kousnout koláče mobilního hraní a Poolova firma jim v tom vychází vstříc. Studio má v sobě implementovaný monetizační systém, podporuje nákupy v rámci hry, je navázáno na systémy reklamních bannerů, třeba na AdMob. Svojí hru jednoduše napojíte na jakoukoliv z velkých sociálních sítí a možností propojení s „mimoherními“ službami je tolik, že z toho zrak přechází.
„Hlavně se nyní soustředíme na jednoduchou a rychlou optimalizaci kódu pro všechny platformy. Chceme, abyste jen několikrát kliknuli a program vyhodil hru přizpůsobenou na míru konkrétnímu systému,“ tvrdí Poole a dodává, že jde o jeden z hlavních taháků pro vývojáře, kteří nemají čas nebo zkušenosti na ruční přepisování kódu. Přihazuje jednu z pečlivě připravených historek o dvou autorech, kteří udělali hru za tři týdny a vydělali na ní stovky tisíc dolarů. Takže popojedeme.
Game Maker: Studio má jednu nevýhodu. Neuděláte v něm 3D grafiku, protože 3D zobrazení prostě nepodporuje. „Když za námi někdo přijde s tím, že chce dělat 3D hru, tak ho posíláme o dům dál k Unity,“ říká Poole. „Jsme hrdí na to, že Studio je pouze na dvě déčka, protože je umí, aspoň podle nás, dobře.“ Aby nechápavý novinář prozřel, v mžiku před ním skládá úroveň Angry Cats o kočkách, které jsou z praku střílené po myších.
Vidět Game Maker v chodu je milé. Na všechno jsou ikonky a herní logika je složená do přehledné stromové struktury efektů, objektů, animací a dalších. Znamená to, že i úplný programátorský troglodyt dokáže udělat hru? Ne tak docela. Možnosti Game Makeru jsou sice veliké, ale ten kdo k němu sedne by měl umět základy skriptování a programování, ideálně v JAVA.
„Jednoznačně se posunujeme kupředu,“ tvrdí Poole. „Zatímco před pár lety na servisní linku volali lidé hlavně o víkendu a měli dotazy na to, jak něco naprogramovat, dnes volají nejvíc během pracovních dní a řeší technické problémy programu.“ Těžiště zákazníků se tedy přesunuje k profesionálům, kteří se vývojem chtějí uživit. Pro Game Maker: Studio to znamená, že s námi může být klidně dalších čtrnáct let.