GameFest 2003 - reportáž

GameFest 2003 - reportáž

22. 6. 2003 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Královohradecké kongresové centrum Aldis se před pár dny zaplnilo počítači, hrami a především pak jejich náruživými fanoušky. Co bylo na 2.ročníku festivalu interaktivní zábavy GameFest k vidění?

Autor: Kate
Publikováno: 22.června 2003

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Příležitostí k volnému vyzkoušení nejnovějších pecek není pro obyčejné hráče v Česku příliš. Výjimku tvoří snad jen invexovská GameHall a teď už i Gamefest, který se letos v Hradci Králové konal již potřetí, ačkoliv díky číslování od nuly šlo oficiálně teprve o druhý ročník. Hned na začátek by bylo asi dobré zdůraznit, že Gamefest není jen o počítačových, případně konzolových hrách, ale i o počítačových technologiích a především o interaktivní zábavě. Právě díky tomu, že jde jak o akci pro pobavení, tak pro poučení, vyráží na Gamefest tradičně téměř všechny královehradecké školy. Ostatně, Střední škola aplikované kybernetiky je i jedním z hlavních pořadatelů.

Hry na GameFestu...
Mezi PC tituly, které si návštěvníci mohli letos otestovat, nechyběla klasika v podobě Counter- Strike, Half-Life, Quake III Areny, Warcraft 3 nebo sportovních NHL 2003 a FIFA 2003. Dále se hrály Unreal Tournament 2003, Mafia, Age of Mythology, SimCity 4, Rallisport Challenge, Heroes 4, Rise of Nations, Splinter Cell a celá řada dalších. Zajímavější však byly kousky, které jsou momentálně v kurzu, ačkoliv už také nejde o horké novinky, například GTA: Vice City, Vietcong, Posel Smrti nebo vynikající multiplayerový počin Wolfenstein: Enemy Territory.

Díky tomu, že jeden z pořadatelů, distribuční společnost Playman, má u nás pod palcem prodej všech her od francouzského UbiSoftu, se na Gamefestu objevily třeba i Rayman 3 a Rayman M, Dragons Lair 3D nebo IL-2 Sturmovik. Určitě se dá pochválit žánrová rozmanitost a pokus neprezentovat na Gamefestu jen klasické hry turnajových střetnutí, i když skutečných novinek „na osahání“ to chtělo možná trošku více.

Obrázek Obrázek Obrázek

... nebyly jen pro PC
Kromě počinů pro osobní počítače bylo ve vestibulu za hlavním sálem umístěno několik stojanů s Playstation 2, kde si mohli kouzlo gamepadu vyzkoušet i ti, kteří jinak konzoli nevlastní nebo ji opovrhují.

Zajímavým zpestřením se stala prezentace klubu stolních her Sentinel. Ve vyhrazeném prostoru jste si mohli prohlédnout čtyři stoly a výbavu pro strategii Warhammer a podívat se, jak tito nadšenci hrají, a to přímo v stylových kostýmech. Podle toho, co jsem se dozvěděla od několika z nich, si hráči většinou veškeré modely, potřebné k hraní, vyrábějí sami. Narozdíl od her pro PC atmosféru Warhammeru tvoří skuteční lidé kolem jednoho stolu.

Program pro návštěvníky
Kdokoliv z přicházejících mohl zasednout k více než stovce počítačů a některou z již zmiňovaných PC her si vyzkoušet. Nevím, zda se v tomto duchu nesl Gamefest po celou dobu, ale během pátečního dopoledne, kdy jsem akci navštívila, se v prostorách Aldisu vyskytoval zdravě nízký počet lidí, takže kdo chtěl, skutečně se k počítači dostal. Pokud jste někdy vstoupili do invexovské GameHall, určitě tento fakt dokážete ocenit. Osobně ale přece jen tipuju, že odpoledne a hlavně v sobotu měl Gamefest koncentraci návštěvníků daleko vyšší. V hlavním sále, kde byly umístěny počítače, se na plátna na podiu přenášely záběry z hraní jako to bývá na síťových akcích. Petr Kučera z Playmanu předváděl ukázky z některých her, nechyběly ani různé soutěže (o nejlepší kostým postavy z libovolné hry apod.) a vše podkreslovala moderní hudební kulisa, mixovaná přímo na podiu, která často až sváděla k tanci (více o programu zde).

Doprovodné akce
Jak jsem již předeslala, na festival se pravidelně vypravují celé třídy základních škol, takže věkový průměr účastníků nebyl ani přes přítomnost postarších učitelek během dopoledne příliš vysoký. Děti se nahrnuly k počítačům a žádný zájem o doprovodný program ve vedlejším sále jsme skutečně neviděla. I když témata přednášek nezněla vůbec špatně - např. modelování v Autodesk Inventoru, vývoj volně šířitelných her, prezentace od lidí z Intelu o novém hardware atd. Později a v sobotu, když na akci zavítali i odrostlejší hráči nebo tatínkové, už prý nezel druhý sál tak tristně prázdnotou.

Obrázek Obrázek Obrázek
další fotky z GameFestu naleznete v naší fotogalerii

Samostatnou kapitolou se stala minipředváděčka starších, ale v současné době populárních 3D brýlí eDimensional Wired E-D Glasses (recenze). Zezačátku jsem nechápala, proč kolem této věcičky lidé tolik šílí, ale poté, co jsem si je vyzkoušela na několika trailerech i ve hrách (UT 2003 a Vice City) začínám mánii rozumět. Jak potvrdí i Ace, o 3D brýle byl na Gamefestu skutečně velký zájem a jedno místo u počítače bylo permanentně obsazené - když ne mnou, tak někým silnějším.

Závěrem
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ty, které už z hraní rozbolela hlava, se mohli odreagovat v dětském koutku nebo raději sejít do podzemí, kde byla otevřena skvělá dráha pro motokáry. Je těžké hodnotit třídenní akci, na které strávíte jen pět hodin, navíc ještě v doprovodu televizního štábu, a proto se tedy nějakých větších závěrů zdržím. Gamefest skončil, máme se prý ale už těšit na další ročník. To nejdůležitější zde snad bylo popsáno, více prozradí naše fotografie, případně video, které pořídil Ace a které vám nabídneme v blízké budoucnosti. Reportáž z Gamefestu zpestří též některý z podzimních dílů TV pořadu GamePage.

Stáhněte si: GameFest 2002 videoreportáž (2 MB nebo 11 MB)