zdroj:
tisková zpráva
Šéf Valve Software, Gabe Newell, není spokojen s tím, že API DirectX 10 existuje pouze pro operační systém Windows Vista. Podle online průzkumu mezi uživateli Steamu mělo v období červen-srpen 2007 systém Windows Vista jen 7,99 procenta hráčů a dokonce jenom 2,31 procenta disponuje kombinací Windows Vista + k tomu DirectX 10 grafická karta + zapnuté vykreslování pod DirectX 10. Když se tedy Microsoft rozhodl, že DX10 bude jenom pro Windows Vista a nebude pro Windows XP (které má podle průzkumu 90,33% hráčů na Steamu), stal se tak dostupný jenom pro velmi malé procento hráčů. Byla to podle Newella chyba, která ovlivnila celý herní průmysl. Xbox 360 ani Playstation 3 totiž nemají podporu pro Shader Model 4.0, takže vývojáři, kteří vyvýjejí hry napříč platformami, dělají v jednotlivých verzích jen minimální změny, aby si usnadnili práci.
S tím souvisí i to, že se na PC objevuje stále menší rozmanitost ovladačů. Newell by rád viděl ovladače, jako je třeba Wiimote nebo kytara pro Guitar Hero, ale od té doby, co je DirectX podpora pro takové ovladače silně redukovaná, vývojáři nemají zájem implementovat tak nákladné inovace. Také řekl, že Half-Life 2 Orange Box bude jak pro DirectX 9, tak DirectX 10, nicméně že obě verze budou velice podobné, jelikož hra bude DirectX 10 vlastností využívat jenom v některých případech pro akceleraci mimiky. Vizuálně prý bude velice těžké říct, jestli je mezi nimi nějaký rozdíl.
28. 8. 2007 11:11 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Šéf Valve dokládá pádnými argumenty, proč exkluzivita DirectX 10 pro málo rozšířený systém škodí celé herní PC scéně.
zdroj: Heise