Článkem o FireArms v poslední verzi 2.5 budeme pokračovat v sérii věnované         herním módům postaveným na velice dobrém a oblíbeném enginu Half-Lifu.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Stanoviště bývají značena vlajkami, které mění barvu podle týmu, který je právě ovládá, případně mají zpočátku barvu neutrální. Takovým stanovištěm stačí proběhnout, aby přešlo pod vaši nadvládu a za zmínku určitě stojí, že se často neprobíhá vlajkou jako takovou, ale místností či dominantou, k níž se vlajka váže. Vidíte-li tedy vlajku na střeše nějakého bunkru, bude většinou třeba proniknout do jeho útrob, nikoli vylézt na střechu a dotknout se zástavy. Dalším typickým rysem Firearms je realita, kterou se v rozumné míře autoři snaží do hry zakomponovat.  Speciální vlastnosti Ve Firearms začínáte hru výběrem týmu, za nějž budete bojovat. Následně přichází na řadu výstroj, jejíž pořizování je řešeno způsobem, kdy si můžete vybrat některou ze sedmi předdefinovaných konfigurací, lišících se jak výstrojí, tak zbraněmi, anebo si můžete výbavu sami navolit dle vlastního uvážení. Pokud si zvolíte tuto možnost, budou se vám postupně ukazovat okna s nabídkou zboží dané třídy a vy si můžete vybrat, co uznáte za vhodné. Neplatí se zde penězi, ale jakýmisi kredity, které můžete libovolně čerpat, dokud vám nějaké zbývají. V některé kategorii máte povoleno nakoupit pouze jednu položku, jinde si můžete koupit třeba od každého něco. V případě, že vás zabijí, si máte možnost zvolit, jestli chcete použít předchozí konfiguraci či navolit jinou, případně vybrat některou ze standardně předvolených.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vybavením se         ale příprava na boj ve Firearms ještě nekončí. Ve hře je zabudován systém         zdokonalování vašich schopností. Ten pracuje tak, že si na začátku vyberete         nějakou speciální schopnost, kterou váš hráč bude moci používat (např.         tišší pohyb, přesnější střelba apod.). Ve hře je pak nastaveno, že za         určité zásluhy (třeba po určitém počtu fragů) se vám opět promítne volba,         kde si můžete přivlastnit další speciální vlastnost či tu, kterou již         ovládáte lze dále zdokonalit. Je to fajn věc, která ty šikovné za to,         jak si ve hře vedou, odměňuje a dává jim možnost provádět zajímavé kousky.         FireArms kromě toho obsahují ještě řadu dalších vychytávek, které si dále         v článku průběžně popíšeme. Jak se stát parašutistou Zatím poslední verze hry 2.5 přináší celkem 24 map, což je dost na to, aby si každý vybral, co mu bude vyhovovat. Firearms není hrou pro dva hráče, proto nečekejte nic speciálně pro malé týmy. Jak jsem již psal v úvodu, řada map připomíná klasické válečné bitvy. Jmenujme alespoň vděčné téma vylodění v Normandii, které i zde inspirovalo autory a mapu v tomto duchu do hry zařadili. Spousta map je z prostředí válkou stižených měst, rozvalin, polorozbořených domů a ulic. Nechybí ani večerní či sněžné mise či mapy z prostředí písečného orientu, a tak je jejich celkový záběr dost rozmanitý.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Hra v některých mapách překvapí hned v úvodu tím, že jeden z týmů se může nacházet na palubě letadla či vrtulníku a prvním úkolem každého člena bude sebrat padák, vyskočit do oblak a úspěšně přistát v mapě. Seskok s padákem patří k oblíbeným prvkům hry pro svoji neobvyklost. Až to budete zkoušet, tak nezapomeňte na základní činnosti, které je při tom třeba provést, čili nestačí vzít batoh s padákem, ale je třeba jej ještě zavčas otevřít. Po úspěšném dopadu pak zase nezapomeňte padák sbalit, jinak budete jednak hodně nápadní, navíc se vám bude těžko chodit. Let vzduchem představuje časovou zdržovačku, takže je dobré brzy přejít na taktiku, kdy padák otevřete co nejpozději tak, abyste jej použili pouze na dobrždění volného pádu. Ne vždy to vyjde... Seskok s padákem jsme tedy probrali jako první a navažme tedy popisem dalších pohybů, které můžete ve hře provádět. Jedná se o standardy typu chůze, tichá chůze, chůze v podřepu či skákání. Se skákáním nahoru souvisí i skoky dolů, které jsou opepřeny náchylností na zranění dolních končetin. Pokud totiž ve Firearms skočíte či spadnete z větší výšky, je dost pravděpodobné, že si zraníte nohu. Tu pak za sebou taháte, ale hlavně si s ní už nezaběháte a váš pohyb se omezí na pomalé šourání. Zranění nohy se vám indikuje i přímo na HUDu ikonkou, která znamená definitivní konec skotačení. Stejně jako ve FrontLine Force je do hry zakomponováno i plížení a pohybový engine rovněž bere v potaz energii, která ubývá při rychlém pohybu či skákání a je tedy třeba sledovat její indikátor anebo se aspoň podvědomě v duchu tohoto pravidla chovat.  Více režimů střelby  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Na to, jak rychle         se pohybujete má vliv i výbava, kterou nesete, resp. stupeň opancířování,         který si zvolíte. Máte k dispozici tři úrovně obrnění a logicky těžší         ochrana snižuje pohyblivost. Dále se dovybavujete zbraněmi, které již         na vaši obratnost nemají vliv. Zbraní je ve hře hodně a opět se jedná         o často používané typy od pistolí, poloautomatů a automatů až k snajperkám         či těžkému kulometu. Drtivá většina zbraní má více režimů střelby od jednotlivých         ran přes krátké dávky až po ždímání zásobníku (vše indikováno na HUDu),         některé zbraně mají i víc způsobů použití (snajperky a některé automaty         mohou zoomovat, kalach s bajonetem umí píchnout do břicha i jinam, em         šestnáctka s granátometem dokáže vystřelit onen granát apod. Nechybí ani         možnost používat uziny v akimbo módu, čili v každé ruce jednu.Účinnost zbraní je relativně velká, takže je na místě mít se na pozoru a snažit se žádnou kulku nekoupit. Rozptyl při střelbě do enginu zakomponován je, ale není nijak velký a je vcelku snadné trefit zacíleného soupeře i na dálku. Jako dobrá se mi jeví nemožnost střílet pod vodou. Naopak mi trošku vadí možnost v klidu kempovat v místech, kde se rodí soupeř a jeho hráče tak decimovat ihned po jejich zrození. Tohle bylo šikovně řešeno ve FrontLine Force automatickými střílnami, které pálily po každém nepříteli, který se v této části mapy objevil. Možná by něco podobného prospělo i FireArms. Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že hra ve Firearms probíhá zcela jinak než ve FLF a dostat se do blízkosti soupeřovy startovací báze se většinou rovná zabrání celé mapy a tím i ukončení kola.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Manuální přebíjení a minové pole Přebíjení všech zbraní je čistě ruční práce, čili nečekejte, že jak dojdou náboje, tak se automaticky vymění zásobníky. Co se mi na přebíjení ve Firearms ještě navíc líbí, je to, že probíhá jako ve skutečnosti. Mám-li poloprázdný zásobník a vyměním jej, zůstane mi ve stavu, v jakém jsem si ho strčil do kapsy. Pokud jej odtud zase vytáhnu a strčím zpátky do zbraně, bude v něm tolik nábojů, kilok mi jich v něm předtím zbylo. Takže klidně můžete mít u sebe třeba tři zásobníky s pěti náboji v každém, ale neudělá se vám z nich automaticky jeden zásobník s patnácti. Mně se tohle moc líbí. Další vychytávečkou, na kterou si vzpomenu, je minové pole. Někdy se prostě v mapě vyskytne a tak je potřeba si na něj dát pozor, čili nechodit do něj. Minové pole jde rovněž likvidovat pomocí granátů tak, že je do něj prostě hodím a nechám je spolu s minami bouchnout.  Několik druhů granátů  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Granátů je         ve hře několik typů a mají svá specifika. Klasický ananas představuje         výbušný granát, který nejlépe demonstruje klasický herní granát. Odjistím,         a pár vteřin po odhození bouchne. Sice autoři psali něco o tom, že podle         toho, jak dlouho jej držím, tak daleko doletí, ale nezaznamenal jsem žádnou         změnu, ať jsem s ním mrskal jakkoli - jediné, na čem záleželo byl samozřejmě         úhel, pod kterým jsem granát házel.Jiný z granátů je německý typ, kdy je vlastní výbušná část přimontovaná ke klacku, za který granát při odhození držím. Ten funguje zase tak, že má na opačném konci onoho klacku šroubovací pojistku, jejímž odjištěním započne odpočítávání času před detonací. Čili tento granát mi klidně může bouchnout v ruce, pokud budu s jeho odhozem příliš otálet (tento způsob odpočítávání granátů používá ještě Infiltration pro Unreal Tournament a tato vlastnost se mi moc zalíbila a v ostatních hrách mi chybí). Dále ve hře najdeme flashbang neboli oslepovací granát, který funguje jen na malou vzdálenost. Klidně se tedy můžete dívat přímo na něj - pokud je dostatečně daleko od vás, nijak vás neoslepí. Hodí se tedy třeba při dobývání bunkrů a menších uzavřených místností. No a za zmínku určitě stojí nálož, kterou přímo odpalujete. Tu odnesete a umístíte někam do mapy a pak od ní můžete kamkoli v dosahu detonátoru odejít a v kýžený moment ji jednoduše klasickým téčkem odpálíte. 
    
  
    
      
      
      
        
        
            Toaletní papír jako obvaz  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Hra s boty a download 
  | 
8. 8. 2001 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
FireArms patří k nejlepším modům pro Half-Life nejen díky atmosféře jako v opravdové válce nebo seskokům s padákem.