Filmaři chtějí dělat počítačové hry sami
zdroj: tisková zpráva

Filmaři chtějí dělat počítačové hry sami

11. 4. 2004 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Peter Jackson, režisér trilogie Pána prstenů, si hodlá osobně více posvítit na hry, které budou v budoucnu vznikat na motivy jeho filmů.

news zdroj: tisková zpráva K chystanému snímku King Kong už práva na hru koupil od Universal Pictures francouzský UbiSoft, ale ve smlouvě rovněž stojí, že Jackson bude při vývoji hry působit jako odborný konzultant a že také získá podíly z jejího prodeje. Film i hra King Kong by se měly objevit příští rok.

UbiSoft se obecně lidí z filmové branže rozhodně nebojí, režiséra Andrewa Davise (The Fugitive, Díry) si vydavatel dokonce najal coby konzultanta a spoluscénáristu pro stealth-akci Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Davis sice odmítá prozradit, kolik za práce na hře dostal, nicméně odborníci soudí, že kompletní poradenství od filmového odborníka může vydavatele hry přijít až na čtvrt milionu dolarů.

Tato skutečnost rovněž jen potvrzuje rostoucí zájem filmových tvůrců o herní průmysl. Počítačové hry jsou nyní považovány za nejrychleji rostoucí a nejziskovější odvětví zábavního průmyslu, zatímco tvorba filmů se stále prodražuje. Náklady na výrobu komerčního hollywoodského filmu a jeho propagaci se prý v Americe pohybují kolem 103 milionů dolarů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Udělat kariéru "ve hrách" se pokouší například i režisér John Woo (Mission Impossible 2). Vloni dokonce založil novou společnost Tiger Hill Entertainment, která kromě jiného vyvíjí též videohru pro Segu. Do něčeho podobného se chce pustit i režisér Ridley Scott (Blade Runner, Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor), který nyní se svým bratrem Tomym zase hledá vhodné vývojářské studio pro uzavření strategické dohody. Poměrně známá je už i spolupráce Ridley Scott Associates s týmem připravujícím Driver 3 (propagační minifilmy Run the Gauntlet).

Kromě vidiny zisku ale může filmové tvůrce motivovat i to, že pokud budou tvořit hry dle svých předloh sami nebo budou alespoň jejich vývoj dostatečně kontrolovat, nikdo jim jejich "značku" nepošpiní. Režisér snímku Mumie, Stephen Sommers, považuje hru podle tohoto svého filmu za zklamání, na herní branži však nezanevřel. Již brzy by se měl objevit jeho další počin Van Helsing, podle jehož předlohy má vzniknout rovněž videohra. Na to, jaká bude, chce ale Sommers osobně dohlédnout.

Svůj zájem o hry netají ani bratři Wachowští, kteří prý již v roce 1997, ještě před vydáním prvního dílu Matrixu, uvažovali o souběžném vývoji počítačové hry. Studio Warner Bross ale tehdy o podobné aktivity nemělo zájem, a tak se první "matrixovou" hrou stal až ne úplně povedený Enter the Matrix od Shiny a Infogrames v roce 2003.

kate

Nejnovější články