Potvrdil to tvůrce hry Hadžime Tabata, který si pochvaloval, že kontrola kamery druhým analogem je prostě skvělá a dává hře další plusové body. Není to překvapující, vždyť po druhém analogu u PSP jsme volali už dlouhá léta v naději, že jeden z budoucích modelů snad tuhle logickou nezbytnost adoptuje.
S PlayStation Vita se tak konečně stalo/stane, a jak je vidno, kontrola kamery a případné další funkce vázané na druhý analog prostě hraní na handheldu pomáhají i přesto, že by teoreticky mohl suplovat tuto funkci dotykovou obrazovkou. Důležitější je ale fakt, že by mohla Final Fantasy Type-0 být vlaštovkou, díky níž dojde k adaptaci i starších PSP titulů na dva analogy.
Tabata si pochvaloval jak lepší ovládání na Vita, tak i grafický pokrok. Když ale došlo na nevyhnutelnou otázku, zda by nechtěl vytvořit pokračování Type-0, odpověděl nejednoznačně, ale spíše zamítavě: „Chtěl jsem udělat pokračování, ale... je zde poptávka? Pokud ten sequel uděláme, nemyslím si, že bude přímo navazovat na příběh z Type-0“.
Nu, teď ještě ale aby Type-0 vyšlo i u nás. Můžeme se i zamyslet, kterým titulům z PSP by druhý analog znatelně prospěl, určitě všem akčním střílečkám apod.