Dračí křik a jazyk v TES V: Skyrim aneb magie trochu jinak
zdroj: tisková zpráva

Dračí křik a jazyk v TES V: Skyrim aneb magie trochu jinak

24. 1. 2011 14:38 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Bethesda se zjevně hodlá pustit do nového dílu série The Elder Scrolls s nadšením a vervou a nyní představila další unikátní prvek, který je úzce spjat s draky, kteří mají v tomto universu premiéru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Půjde o dračí křik, který bude jakýmsi jiným druhem magie vycházejícím z celé nové dračí kultury, kterou tvůrci do hry implementují. Základní nápad je tento. Drakorození, z nichž pochází i hlavní hrdina (víc najdete v našem preview), se tento pokřik naučili používat od draků a hlavně proti nim. Více vysvětluje šéf projektu, Todd Howard. „Patří to ke světu TES. Je to něco jako tradiční barbarský bojový pokřik. Prvním císařem byl Tiber Septim, který uměl používat Hlas, jak se této schopnosti říká. Neměl sobě rovného“.

Dračí křik se drakorození původně učili na vrcholku hory zvané Hrdlo světa, kde žije sekta ovládající Hlas, Šedobradí. Septimánská dynastie díky Hlasu dokázala říši držet sjednocenou a dokázala vyhrát nespočet bitev. Jenže vymřela a nyní už nejsou žádní drakorození – tedy než přijde váš hrdina. Nový pokřik se budete učit jak po zabití draka pozřením jeho duše, tak ze starobylých nápisů na zdech trosek rozesetých po celém Skyrimu. S tím souvisí i celkový koncept dračího písma, který byl pro potřeby hry vyvinut.

Dračí písmo připomíná akkadské klínové (pánové, i přes vaše holedbání, jak je to váš nápad, víme odkud vítr fouká), přičemž má připomínat zářezy dračími spáry. Vývoj jazyka byl zdlouhavý a tvůrci museli opustit nejeden koncept. Nakonec z písmem dokázali vytvořit i jazyk, který by měl být přirozený a logický pro odvozeniny. Kupříkladu „dovahkiin“ znamená drakorozený a je složen ze slova „dovah“ - drak a „kiin“ - dítě. Nicméně hlavně nás asi zajímá, jak bude celý systém dračího křiku fungovat. Každý pokřik se skládá ze tří slov, která budete muset někde najít a naučit se a bude mít tři stupně. Kombinací jednotlivých slov, jichž má být kolem šedesáti, dokážete vytvořit kolem dvacítky speciálních pokřiků. Po stisknutí klávesy či tlačítka začne vás hrdina vyslovovat jedno slovo po druhém, takže hra jistě nebude postrádat náboj, kdy budete chtít odpálit ochromující výkřik a budete počítat každou milisekundu, kterou vyslovení formule zabere.

Systém trochu připomíná runy v Dungeon Masterovi (neber jeho jméno do úst nadarmo). Dáte dohromady třeba slova Fus (síla) – Ro (rovnováha) – Dah (zatlačení) a výsledkem bude neviditelný paprsek fyzické síly, která srazí cíl. Bethesda zatím další detaily kolem dračích pokřiků tají. Nicméně i tak se autoři svěřili, že budou pokřiky třeba na zpomalení času, posílení schopností či spíše šepot nežli křik, který vám zesílí schopnost plížení. Zatím to vypadá, že Skyrim bude mít spoustu sympatických změn, které by mohly podpořit hratelnost. Už se těšíte jak budete prolézat ruiny Skyrimu, abyste našli další důležité dračí slovo do skládačky?

Nejnovější články