Dojmy z her na Games Convention, 1.díl
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z her na Games Convention, 1.díl

30. 8. 2003 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Po reportáži z veletrhu Games Convention v Lipsku se nyní podíváme na tituly, které nás tam zaujaly, konkrétně NFS: Underground, Medal of Honor: Rising Sun, Harry Potter, Return of the King či The Sims 2.

Autor: Kate
Publikováno: 30.srpna 2003


Reportáž z veletrhu her v Lipsku jsme vám přinesli již před pár dny a nyní se podíváme na konkrétní tituly, které tam byly k vidění a které nás zaujaly. Games Convention 2003 letos navštívilo 92 000 příznivců počítačových her, což je zhruba o 12 000 lidí více než vloni. O jejich přízeň a zájem se ucházelo nespočet her všech žánrů. Protože skutečně není v silách jedné osoby obrazit ani polovinu vystavovaných titulů, berte prosím následující řádky jako soukromý výběr, který může, ale nemusí nutně pokrývat ty skutečně nejzajímavější pecky budoucnosti.

 
Need for Speed: Underground
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vidět v chodu další díl ze slavné série Need for Speed jsem opravdu ocenila a popravdě řečeno mě hra ani příliš nepřekvapila. Vše je i za běhu nablyštěné jako na screenshotech, hraní má celkem rychlý průběh a jde jednoznačně o arkádu se vším všudy. Například když jsme s naším Fordem při téměř dvousetkilometrové rychlosti škrtli, či spíše lehce bokem najeli do stěny tunelu, neviděli jsme na něm prakticky žádné poškození.

Na můj všetečný dotaz, jak to tedy s damage modelem bude, mi bylo odpovězeno, že v prezentované verzi zatím není kompletně zahrnut, ale ve finální by se už v nějaké jistější podobě objevit měl. Jako důkaz nám předvádějící demonstroval čelní náraz, po kterém skutečně byla kapota auta lehce zdeformovaná, ovšem zdaleka nedopadla tak, jak by zřejmě měla v reálu. Navíc vůz mohl jet vesele dál. O tuningu a nespočtu možných kombinací, které díky stovkám součástek různých druhů sahají prý až do miliard, jsme bohužel opět jen slyšeli, ale v praxi jsme si tuto možnost vyzkoušet nemohli.

Více o hře na Tiscali Games: Preview, Trailery, Screenshoty, Novinky
Termín vydání: listopad 2003


 Medal of Honor: Rising Sun
Obrázek zdroj: tisková zpráva Chystaná akce Medal of Honor: Rising Sun zavede hráče do pacifické oblasti 2. světové války a vyjde pouze pro konzole PS2, Xbox a GameCube. Protože pro PC se chystá podobně tématicky orientovaný MoH: Pacific Assault, zeptala jsem producenta Rising Sun z EA Los Angeles, Mattea Marsaly, jak se budou obě hry lišit. Pochopitelně by mělo jít o dva různé příběhy, ačkoliv autoři nepopírají, že některé prvky budou společné, už jen kvůli tomu, že si oba tvůrčí týmy udělaly společný výlet do zmiňované oblasti, aby tam načerpaly informace a inspiraci do svých her.

Na MoH: Rising Sun mě překvapil fakt, že údajně každou z celkem deseti velkých misí hry má na svědomí jiný level designér a navíc jejich průběh bude moci být nelineární. Mezi nejvýraznější rysy má podle producenta patřit větší možnost interaktivity s prostředím, což jsme viděli během scény, kdy se náš hrdina zbavil pod útesem hlídkujících Japončíků tak, že na ně prostě svrhl velký balvan. Pro Japonce byla ostatně vedle nových zbraní vytvořena i kompletně nová umělá inteligence a producent se dušoval, že určitě nepůjde o „Němce v japonské uniformě“. Trochu to naznačila též jedna z akcí v džungli, kdy vojáci armády ze země vycházejícího slunce byli mnohem agresivnější, rychlejší a v mnohém i odvážnější, než by se zřejmě chovali opatrnější nacisté.

Řeč se stočila i na zatím oficiálně neoznámené "pokračování" MoH: Rising Sun, které bude zasazeno prakticky do stejného období a v němž se hráči vydají po stopách bratra hrdiny z Rising Sun. Jak jsme se dozvěděli, oba příběhy se mají prolínat podobně jako třeba kampaně dvou hratelných postav v Enter the Matrix, jen nyní půjde o dva samostatné tituly, pochopitelně za samostatné ceny ;)

Více o hře na Tiscali Games: Videa, Screenshoty, Novinky
Termín vydání: listopad 2003


 Harry Potter: Quiddich World Cup
Obrázek zdroj: tisková zpráva Při našem posezení v Electronic Arts byl jednoznačně nejnadšenější producent hry Harry Potter: Quiddich World Cup, který se nás pokoušel přesvědčit o úžasnosti tohoto zábavného sportovního simulátoru, k jehož vývoji údajně dali podnět samotní příznivci Harryho Pottera. Možná je to tím, že mě tato mánie příliš nezasáhla, ale Quiddich World Cup se mi jeví prostě poněkud "chudě". Při klasické hře (chcete-li tréninku) máte na výběr pouze dva druhy stadionu (v zimě, v létě), navíc samotný průběh je vždy stejné, ať už hrajete Famfrpálový pohár, nebo jakýkoliv jiný mod. Můžete si sice zvolit, za kterou ze "škol" chcete hrát, případně si vybrat i prostředí (ačkoliv kromě jiných textur v nich nespatřuji rozdíl), ale hra je prostě stále stejná.

Harry Potter: Quiddich World Cup trochu zpestřuje snad jen jakési "vyškolení" postav - čím déle s někým hrajete, tím se lepší jeho úroveň, otvírají se mu možnosti nových komb, s jejichž pomocí má pak větší šanci na chycení zlatonky. Možná v praxi bude hra zábavnější, než po pár minutách hraní. Dopomoci by ji k tomu měl i multiplayer pro dva hráče, kteří budou bohužel muset hrát na jednom PC nebo konzoli, protože on-line multiplayer podporován nebude. Jednoznačně jde o titul určený pro mladší věkovou skupinu.

Více o hře na Tiscali Games: Trailer, Screenshoty, Novinky
Termín vydání: listopad 2003


 Lord of the Ring: The Return of the King
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vidět za běhu Návrat krále byla radost pro oči. Alespoň pokud jde o první level v nádvoří jakéhosi chrámu, kde se Gandalf musí vypořádat s hordami kreatur, které mu neustále nabíhají "pod hůl". Efektní švihy touto tyčí, různá komba, vše rychlé a doplněné o různé grafické efekty a hodnocení účinnosti těchto akcí. Oproti takovému LOTR: Fellowship of the Ring vypadá hra o úroveň líp, ovšem pochopitelně, jen o vylepšené grafice to (doufejme) nebude.

Zajímavostí, kterou nám prozradil zástupce produkce tohoto titulu, je fakt, že hra bude obsahovat i hrané scény z třetího filmu tolkienovské trilogie, které tak uvidíme ještě dříve, než bude Pán Prstenů: Návrat krále uveden na plátna domácích kin. Hra totiž vychází o něco dříve než zmiňovaný snímek, který má v Čechách premiéru 15. ledna 2004.

Více o hře na Tiscali Games: Trailer, Screenshoty, Novinky
Termín vydání: listopad 2003


 The Sims 2 a The Sims: Bustin' Out
Obrázek zdroj: tisková zpráva Začněme pokračováním veleúspěšné simulace The Sims pro PC. Hlavní předností dvojky bude možnost sledovat vývoj své postavy od narození až po smrt. Takže ano, váš Simák bude moci zemřít, ale ještě předtím třeba stačí zplodit děti, které se mu budou skutečně podobat. Z vlastní zkušenosti musím uznat, že genetika v The Sims 2 nechybí, v prezentaci pro novináře bylo jasně poznat, kdo ke komu patří. V naší rodince zrzounů s hnědýma očima a ostře řezanými rysy si byli podobní zástupci několika generací a podle producentky budou postavy dědit nejen vzhled, ale částečně i chování.

Co je u hry dále markantní na první pohled, je nový 3D svět a vylepšená, detailní a - nebojím se použít toto slovo - krásná grafika. Přibude také množství nových interakcí, nových předmětů a vůbec všeho proto, aby dvojka mohla navázat na oblíbenost prvního dílu. Jakkoliv The Sims nejsou moje krevní skupina, pokračování se mi minimálně na první pohled líbí, jen mám obavu, že toho inovativního oproti originálu přece jen nebude tolik.

V The Sims: Bustin' Out pro PS2, GameCube a Xbox si budete moci pořádně zablbnout i zaharašit. Jenom z interakcí, které jsme měli možnost v tomto chystaném titulu spatřit, můžu jmenovat třeba opravdu peprné plácnutí přes zadek, francouzský polibek, nebo zvláštní interakci "pull finger". Ta začíná skutečně tím, že si obě postavy zaháknou vzájemně své ukazováčky jako při nějakém přátelském pozdravu. Kromě prostředí diskotéky, ve kterém můžete dělat vše od míchání drinků po předvádění breakdance, tu najdeme třeba i šílenou laboratoř nebo sportovní klub. Graficky pochopitelně Bustin‘ Out nesahá The Sims 2 ani po kotníky, ale pro majitele konzolí, kteří nemají pocuchané nervy z milionů datadisků, může jít díky novým rysům o celkem zajímavý zážitek.

Více o hře na Tiscali Games: Preview, E3 trailery, Screenshoty, Novinky
Termín vydání: zima 2004


 Freedom Fighters
Obrázek zdroj: tisková zpráva Tato taktická third-person akce dříve známá jako Freedom: Soldiers of Liberty nebo Battle for Liberty Island mě velice příjemně překvapila. Se svým týmem se dostáváte do prostředí New Yorku okupovaného Sověty a musíte podniknout řadu akcí na jeho osvobození. Jak jsme se mohli přesvědčit, v jednotlivých levelech si můžete poměrně volně vybrat, jaké úkoly budete plnit nejdříve a ke kterým se dostanete až poté, přičemž následky vykonaných činů se odrazí v dalším hraní.

Ve Freedom Fighters ovládáte nejen sebe, ale komandujete i početný tým svých kolegů, což hře dává skutečně taktický ráz. V jedné misi ze zničeného Manhattanu jsme procházeli vybydleným domem, zatímco naši parťáci hlídali vchody a také nám kryli záda. Hlavním úkolem bylo vyčistit střechu mrakodrapu od dotěrných cizáků a zajistit tak, aby na ní mohla přistát helikoptéra. Protože jsme hráli na Playstation2, nepřišla nám grafika nijak oslnivá. Uvidíme, jak bude vypadat hra na PC, ale jméno vývojářů IO Interactive (tvůrci Hitmana 2) nám poskytuje poměrně slušné záruky, že by nemuselo jít o žádný propadák. Detaily o Freedom Fighters si zde budete moci přečíst za pár dnů v prvních dojmech z dema.

Více o hře na Tiscali Games: Demo, Videa, Screenshoty, Novinky
Termín vydání: září 2003


V druhé části dojmů z her na Games Convention se příští týden podíváme na Counter-Strike: Condition Zero, James Bond 007: Everything or Nothing, NOLF: Contract Jack, SWAT: Global Strike Team, Prince of Persia: Sands of Time, Breed, The Moment of Silence a Crashday.

Linky: Oficiální web Games Convention, Galerie 40 fotek od Kate, Galerie 50 GC babes

Související články: Další reportáže v sekci Speciály, Novinky

Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

 
 
Kate

Nejnovější články