Co chystají tvůrci adventury Posel Smrti?
zdroj: tisková zpráva

Co chystají tvůrci adventury Posel Smrti?

26. 2. 2004 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Juraj Chrappa ze slovenského webzínu SME nám poslal notičku, že dnes uveřejnili rozhovor se spoluzakladatelem české distribuční společnosti Future Games, která stojí za povedenou hororovou adventurou Posel Smrti.

news zdroj: tisková zpráva Martin Malík tam odhalil jejich budoucí plány, kterými je vedle dokončení fantasy Ron Loo ještě zbrusu nová adventura pod pracovním názvem NIBIRU, z níž pochází první tři obrázky včetně jednoho zachycujícího pražský Karlův most pod rouškou tmy.

    HRY.SME.sk: Ako dopadol predaj Posla v zahraničí? Neprerobili ste na českej verzii?

    Martin Malík: Prodeje POSLA SMRTI (v zahraničí se prodává pod názvem BLACK MIRROR) jsou naprosto úchvatné. Ani v nejlepších snech jsme něco takového nečekali... Hra se prodává v USA, Kanadě, Mexiku, Francii, Španělsku, Portugalsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Holandsku a Belgii, Rusku a veškerých státech bývalého SSSR, podepsali jsme smlouvu na distribuci ve Švédsku, Norsku, Dánsku a Finsku, brzy vyjde v UK a Itálii. [...] Pokud jde o prodeje v České a Slovenské republice tak jsme přesně věděli do čeho jdeme. V tuto chvíli prodeje „zaostávají“ asi o 100ks za našimi odhady, což je zanedbatelná odchylka od původního plánu... [více]
Dále se tam mimojiné dozvíte názor obchodního ředitele Future Games na nelegální šíření her. Tomu se snažili (nakonec neúspěšně) předejít použitím systému StarForce, ale byli za to hlavně od těch, kteří si Posla Smrti koupili v obchodech, protože ochrana proti kopírování bohužel není kompatibilní s některými typy CD-ROM mechanik, kvůli čemuž pak hra někomu nejde nainstalovat/spustit. Tyto problémy se často řešily na oficiálním diskusním fóru, ale to je už nyní raději uzavřeno s následujícím odůvodněním: "Vzhledem k počtu dotazů již autoři hry nadále nemohou odpovídat na Vaše otázky, forum bylo proto uzavřeno." Vskutku šalamounské řešení...

Vrátíme-li se k výše zmiňovanému interview na Hry.Sme.sk, zajímavý je jeho závěr, kde Martin Malík vysvětluje, proč domácí hry nemohou stát méně peněz. Uvádí tam příklad s koncovou cenou 799,- Kč, ze které má 144 korun stát (22% DPH), 327,50 Kč prodejce za to, že produkt vystavil ve svém obchodě, a jen zbylých 327,50 Kč obdrží ten, kdo celou hru za několik let vymyslel, naprogramoval, namaloval, ozvučil, namluvil dabing, vylisoval CD, vyrobil krabice atd. Jeho odpověď proto končí větou: "Argumenty pirátů, že kdyby si tvůrci tolik „nemastili“ kapsy a hry byly levnější, že by je nikdo nekradl jsou tedy zcestné."Update 12:00 - jak pár čtenářů podotklo v diskusi pod článkem, marže prodejců se obvykle pohybuje kolem 25%-30% a nikoliv skoro 50%, neboť do těch 327,50 Kč v příkladu u obchodu byla zřejmě ještě potichu započítána marže distributora (tedy Future Games).
zdroj: e-mail

jd

Nejnovější články