Cenega obnovuje spolupráci s Activision
zdroj: tisková zpráva

Cenega obnovuje spolupráci s Activision

2. 4. 2008 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Co vystřídání CD Projektu znamená pro hráče a je zastupování největšího vydavatele v českých podmínkách tak výhodné?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přetahovaná domácích distributorů o největší zahraniční vydavatele pokračuje. Nebo jen někteří prozřeli, když zjistili, že není zas tak oč stát...? Na každý pád, Cenega Czech včera oznámila, že podepsala distribuční smlouvu s Activision, díky čemuž přinese na český a slovenský trh "ty nejočekávanější hry" od této společnosti. Výhradním distributorem Activision v ČR byl v minulých dvou letech CD Projekt, který tehdy vystřídal právě Cenegu, takže ta vlastně spolupráci jen obnovuje.

    “Activision se rozhodl ve východní Evropě stát mnohem aktivnějším, aby tak podpořil lokální herní průmysl a především samotné hráče. Velice se těšíme na to, že budeme místní trh podporovat v mnohem větší míře, než tomu bylo doposud a Cenega se svou pozicí na trhu je skvělým partnerem k tomu, abychom tyto plány v Ćeské a Slovenské republice mohli realizovat”, říká Bernd Almsted, Sales Director EM Eastern Europe and Licensing společnosti Activision

    “Jsme potěšeni, že si společnost Activision vybrala naši společnost jako partnera pro distribuci v České republice a na Slovensku. Mix skvělých titulu společnosti Activision a jejích úspěšných franšíz v kombinaci se distribuční sílou společnosti Cenega nám oběma pomůže dosáhnout vedoucí postavení v této části Evropy”, komentuje novou spolupráci Petr Knop, jednatel společnosti CENEGA CZECH.
Jak na náš dotaz upřesnila PR manažerka Bára Veselá, tato dohoda se zatím netýká her od Vivendi, s nimiž se Activision na podzim spojili. Jejich nejlukrativnější tituly, jako World of Warcraft: Lich King či StarCraft II, tedy zůstávají u CD Projektu (celkový osud ostatních rozpracovaných her od Vivendi, s výjimkou prominentních Prototype, Bourne Conspiracy a Ghostbusters, je podle nedávných drbů nejistý, neb všechny 2009 či pozdější projekty musí být znovu-schváleny u vedení Activision).

Co to znamená pro domácí distributory: CD Projekt může trápit jen fakt, že přišel o sérii Call of Duty, jiné hry od Activision z poslední doby se u nás moc neprodávaly. Jakkoli vypadá definice "zastupujeme největšího herního vydavatele na světě" prestižně, většinu tržeb (Guitar Hero) i budoucího lineupu Activision tvoří konzolové hry (dosud neoznámené: Tony Hawk, dvě bondovky, závody od tvůrců Project Gotham Racing + Star Wars Force Unleashed od LucasArts), které v ČR pořád nefrčí zdaleka tolik co na Západě. Zbytek jejich portfolia je složen z filmových her (Kung Fu Panda) nebo dlouhohodobých záležitostí (RAGE, nový Wolfenstein), tudíž z hlediska prodejnostního potenciálu v ČR pro Cenegu žádná extra výhra.

Co to znamená pro hráče: Pokud by se Ceneze podařilo přimět Activision k opětovnému umožnění (resp. dobrým podmínkám pro) lokalizací, což se CD Projektu nedařilo a vydával vše v angličtině, mohlo by spekulované Call of Duty 5 (Vánoce 2008, i pro PC, prý znovu z druhé světové, ale v Pacifiku) teoreticky být oficiálně v češtině, tak jako bylo Call of Duty 2, které se objeví v Kolekci Klasiky za 249 Kč. Cenová politika pro nové PC tituly se pravděpodobně nezmění, tzn. zůstane na stejné úrovni 1299-1499 Kč co u CDP.
zdroj: PR, vlastní

jd

Nejnovější články