zdroj:
tisková zpráva
Přetahovaná domácích distributorů o největší zahraniční vydavatele pokračuje. Nebo jen někteří prozřeli, když zjistili, že není zas tak oč stát...? Na každý pád, Cenega Czech včera oznámila, že podepsala distribuční smlouvu s Activision, díky čemuž přinese na český a slovenský trh "ty nejočekávanější hry" od této společnosti. Výhradním distributorem Activision v ČR byl v minulých dvou letech CD Projekt, který tehdy vystřídal právě Cenegu, takže ta vlastně spolupráci jen obnovuje.
-
“Activision se rozhodl ve východní Evropě stát mnohem aktivnějším, aby tak podpořil lokální herní průmysl a především samotné hráče. Velice se těšíme na to, že budeme místní trh podporovat v mnohem větší míře, než tomu bylo doposud a Cenega se svou pozicí na trhu je skvělým partnerem k tomu, abychom tyto plány v Ćeské a Slovenské republice mohli realizovat”, říká Bernd Almsted, Sales Director EM Eastern Europe and Licensing společnosti Activision
“Jsme potěšeni, že si společnost Activision vybrala naši společnost jako partnera pro distribuci v České republice a na Slovensku. Mix skvělých titulu společnosti Activision a jejích úspěšných franšíz v kombinaci se distribuční sílou společnosti Cenega nám oběma pomůže dosáhnout vedoucí postavení v této části Evropy”, komentuje novou spolupráci Petr Knop, jednatel společnosti CENEGA CZECH.
Co to znamená pro domácí distributory: CD Projekt může trápit jen fakt, že přišel o sérii Call of Duty, jiné hry od Activision z poslední doby se u nás moc neprodávaly. Jakkoli vypadá definice "zastupujeme největšího herního vydavatele na světě" prestižně, většinu tržeb (Guitar Hero) i budoucího lineupu Activision tvoří konzolové hry (dosud neoznámené: Tony Hawk, dvě bondovky, závody od tvůrců Project Gotham Racing + Star Wars Force Unleashed od LucasArts), které v ČR pořád nefrčí zdaleka tolik co na Západě. Zbytek jejich portfolia je složen z filmových her (Kung Fu Panda) nebo dlouhohodobých záležitostí (RAGE, nový Wolfenstein), tudíž z hlediska prodejnostního potenciálu v ČR pro Cenegu žádná extra výhra.
Co to znamená pro hráče: Pokud by se Ceneze podařilo přimět Activision k opětovnému umožnění (resp. dobrým podmínkám pro) lokalizací, což se CD Projektu nedařilo a vydával vše v angličtině, mohlo by spekulované Call of Duty 5 (Vánoce 2008, i pro PC, prý znovu z druhé světové, ale v Pacifiku) teoreticky být oficiálně v češtině, tak jako bylo Call of Duty 2, které se objeví v Kolekci Klasiky za 249 Kč. Cenová politika pro nové PC tituly se pravděpodobně nezmění, tzn. zůstane na stejné úrovni 1299-1499 Kč co u CDP.