CD Projekt Red odpovídá na dvacítku otázek ohledně třetího Zaklínače
zdroj: tisková zpráva

CD Projekt Red odpovídá na dvacítku otázek ohledně třetího Zaklínače

26. 8. 2014 12:55 | Téma | autor: Petr Poláček |

Množství dostupných informací o třetím Zaklínači by vydalo na několik obsáhlých brožur, ale než hra příští rok vyjde, bude počet otázek ze strany hráčů stále převyšovat. Tvůrci z CDP se proto rozhodli deficit ponížit zodpovězením dvacítky vybraných otázek, posbíraných na fórech a sociálních sítích. Otázky a odpovědi nabízí následující video a je dost dobře možné, že objasňuje i něco, co vás rovněž zajímá nebo snad dokonce trápí.

Odpověď hned na první otázku je očekávaná, ale dost šalamounská. Třetí Zaklínač neobsahuje questy s časovým limitem, ale jak dodává jeden z komunitních manažerů, v některých momentech může hra naznačit, že by si měl hráč z příběhových důvodů pospíšit. Dále už ovšem téma nerozebírají, takže není jasné, jestli hra skončí u naznačování, nebo ve skutečnosti nějaký časový limit obsahuje.

Odpověď na dotaz ohledně podobnosti třetího Zaklínače spíše s prvním nebo druhým dílem je rovněž diplomatická – Zaklínač 3 si bere to nejlepší z obou her a snaží se to vylepšit. Uveden je příklad se zpracováním úhybných manévrů. Ve dvojce hráč měl k dispozici kotouly, zatímco ve třetím dílu je škála úhybných pohybů mnohem širší.

Výčet herních činností mimo plnění questů obsahuje už dříve zveřejněné a dobře známé informace (souboje, průzkum krajiny a tak dále) a odpověď na otázku, jestli lze přijít o koně je spíše úsměvná – ne, opravdu to nejde. Koně si vždy přivoláte písknutím za každé situace. A navíc můžete koně použít jako chodící truhlu k uložení předmětů v inventáři.

Mám pocit, že tvůrci už dříve zdůraznili, že se ve třetím Zaklínači síla nepřátel nepřizpůsobuje levelu Geralta. Tím pádem si hráč musí dávat pozor, kam se vydává, protože může narazit na nepřátele, na které v dané situace zatím prostě nemá. Což je samozřejmě dobře.

Gnómové ve třetím Zaklínači opravdu nejsou, zatímco nepřátel, jejichž porážka vyžaduje užití specifické taktiky, zbraně, bomby nebo lektvaru je ve hře spousta.

Krást nepřátelům zbraně a použít je pak v boji možné není, protože Geralt užívá své vlastní zbraně. Třeba proti nepřátelům, které potká během svých cest, a nejsou součástí jakéhokoli questu.

zdroj: Vlastní

Protože je Geralt mistr boje s mečem, nelze od něj čekat stealthový přístup. Hra tedy neobsahuje stealth mechaniky, kdyby je snad někdo čekal. Těšit se naopak můžete na nově zpracovaný systém tvorby a užití lektvarů, které jde ve trojce v omezeném množství popíjet i během soubojů, což ve dvojce nešlo.

Přestože i třetí Zaklínač hodně sází na následky voleb hráče, nenabídne rozvětvenou strukturu vyprávění příběhu, potažmo více příběhových linií. Tvůrci chtějí, aby hráč zažil příběh po svém, ale kompletní v jednom zátahu.

Dvojice komunitních manažerů rovněž uvádí, že konzumace jídla bude ve trojce, na rozdíl od dvojky, součástí herních mechanik. A zároveň oznamují, že CDP velmi brzy hráčům předvede nově zpracovaný inventář.

Z videa jsem nevybíral všechny otázky a odpovědi, určitě si desetiminutovku pusťte celou. S anglickými titulky si snad poradíte.

Nejnovější články