Budoucnost Crysis: trilogie & konzole
zdroj: tisková zpráva

Budoucnost Crysis: trilogie & konzole

20. 11. 2007 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Ještě dva díly a snad i PS3/X360 konverze, speciální ovladače ATI a vysvětlení, čeho dosáhnete trikem pro velmi vysoké efekty pod DX9.

Tenhle článek asi píšeme úplně zbytečně, neboť téměř všichni jsou teď naplno zaměstnáni hraním Crysis. Kdo ho stihl proběhnout nebo naopak ještě neinovoval hardware svého systému na dostatečnou úroveň, toho možná bude zajímat, že...

  • Otevřený závěr singleplayeru je podle šéfa Cryteku kvůli tomu, že vše je od prvopočátku navrženo jako trilogie. Tzn. něco jako filmový Matrix - počítá se najisto ještě se dvěma díly, z nichž až ten třetí bude obsahovat definitivní konec.

  • Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zasvěcený insiderský blog SurferGirl dnes přišel se střípky o konverzi Crysis pro PS3 a X360, která se však nemá objevit dříve než v posledním čtvrtletí 2008. Potvrdily se tak naše interní informace, dle nichž je už pár měsíců podepsána smlouva s Microsoftem o převedení na Xbox 360. Pochopitelně je ještě příliš brzy na to, aby někdo mimo velín EA věděl, jak moc a v čem konkrétně se bude lišit. Dají se pouze tipovat určité kompromisy např. kvůli méně paměti u konzolí (a že je hra v tomto směru hodně nenažraná) nebo případný výskyt bonusových misí s rozšířením příběhu/prequelem, něco jako u odnože Far Cry Vengeance. Tvůrci se naposledy oficiálně vyjádřili jen tolik, že úspěch na PC, který zjevně nastal (jak u kritiky, tak v obchodech), by vedl ke konzolové verzi.

  • Zatímco NVIDIA vypustila ovladačů několik, ATI přišla s hotfixem pro Crysis až o víkendu - download (60 MB pro WinXP nebo Vista). Vedle podporování Radeonu 3870 opravuje v DX9 chyby a rychlost s anti-aliasingem, cross-fire a náhodné pokažení grafiky, a v DX10 řeší problikování textur keřů, stromů, mraků a také zde má pomoci k větší plynulosti.

  • Crytek reagoval na známý trik s přepsáním konfiguračních souborů pro aktivaci VERY HIGH detailů v DirectX 9 pod WinXP takto: "V době, kdy jsme ještě neměli k dispozici DX10 hardware, bylo Crysis původně vyvíjeno pod DX9, a tak jsme museli část DX10 efektů simulovat v DX9 módu. A to je právě to, čeho docílíte při použítí onoho hacku - jde pouze o materiál kdysi nápomocný pro tvorbu DX10 efektů, ale nikoli o skutečné DirectX 10, kterého lze se všemi efekty a v maximální kvalitě/rychlosti dosáhnout opravdu jen ve Vista pod rozhraním DX10." Zde se hodí doplnit, že hlavní výhoda DX10 spočívá jednak v sofistikovanějších efektech a v reprodukování existujících efektů jednodušší cestou. Což se hodí, protože Crysis podle NVIDIE obsahuje 1 GB textur a 85 tisíc shaderů.

  • Pokud máte problémy s multiplayerem u plné verze, doporučuje se povolit / aktualizovat proticheatovací ochranu Punkbuster, vytvořit si nový účet ve hře, znovu zadat váš CD klíč nebo ho manuálně přidat do registru (odkud mohl zmizet po odinstalaci dema) - podrobnosti.

jd

Nejnovější články