Activision: facebookové a mobilní hry nás nezajímají
zdroj: tisková zpráva

Activision: facebookové a mobilní hry nás nezajímají

2. 12. 2010 11:18 | Téma | autor: Petr Poláček |

Zatímco Electronic Arts se skrze akvizice specializovaných týmů (Playfish) snaží v žebříčku největších firem působících v herním byznysu na Facebooku dostat nahoru a zjevně tedy v tuto platformu věří nyní i do budoucna, Activision se v tomto směru vůbec nikam nežene. Šéf Activision Bobby Kotick prohlásil během Reuters Media Summitu, že portfolio jeho firmy, které je zamřeno na dedikované hráče, je lepší rozvíjet v rámci tradičního videoherního trhu a ne v oblasti sociálních a mobilních her.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

„Prostor pro růst existuje především v rámci komunity sérií, které máme pod palcem,“ na rovinu řekl Kotick a dodal, že sociální hry, které jsou hratelné zdarma, sice lákají obrovské množství hráčů, ale právě o to je těžší z nich vyrazit nějaký zisk. Podobně skeptický je Kotick z pohledu své firmy i k Apple Storu: „Nepovažujeme App Store za platformu určenou pro skutečné hráče.“  Na adresu iPadu byl Kotick shovívavější, když poznamenal, že se z něj může stát v budoucnu skutečná herní platforma, zatím jí ale není.

Samozřejmě je tu pro Activision riziko, že přehnaným vyčkáváním ztratí možnost vstrčit do prostoru sociálních a mobilních her vůbec nos – dveře mohou být v budoucnu zavřené. Stejně tak se ovšem může pozice Activision ukázat výhodná – počkat až praskne bublina, která pročistí trh a odhalí skutečný prostor.

Nejnovější články