Na tiskové konferenci státu Rhode Island řekl guvernér Lincoln Chafee, že se 38 Studios dostali do této situace jen proto, že Kingdoms of Amalur: Reckoning nesplnila očekávání. “Hra propadla. Přitom byla pro úspěch společnosti naprosto klíčová,” řekl doslova guvernér. Podle jeho slov se muselo Kingdoms of Amalur prodat minimálně tři miliony kusů jen na to, aby se hra vůbec zaplatila. Až po překonání tří milionové hranice by teprve začala generovat nějaký zisk.
“Jsem šokován, zlomilo mi to srdce. Tohle byl jeden z nejlepších týmů, který kdy dal někdo dohromady. Odváděli opravdu úžasnou práci,” řekl R. A. Salvatore, autor a konzultant pro 38 Studios, který stál za příběhovým pozadím a světem Kingdoms of Amalur, jak reportuje Boston Globe.
Chafee se na tiskovce o propouštění lidí nezmínil, ale prohlásil, že by rád prodloužil život firmy, kdyby měl jistotu, že to povede k ziskovosti. Jenže taková jistota neexistuje. Vývoj velkého MMORPG s kódovým označením Project Copernicus je nákladná záležitost, trh se západními hrami neroste zrovna raketovým tempem a z Kingdoms of Amalur se už asi žádné další peníze nevydolují.
Podle některých neoficiálních odhadů se povedeného akčního RPGčka prodalo něco málo přes milion kusů. Oficiálně to pak potvrdil i samotný Curt Schilling, spoluzakladatel a šéf studia. Ten na Twitteru napsal, že Amalur překonal očekávání EA a za prvních 90 dnů se hry prodalo 1,2 milionu kusů. Člověk by si řekl, že milion je pěkné číslo, ale očividně ne. Amalur by byl finanční neúspěch i v případě, že by se ho prodaly dva miliony kusů. Tři miliony kusů na pouhé zaplacení nákladů je vysoko nastavená laťka.
Poté, co stát Rhode Island odmítl zapůjčit 38 Studios další peníze, obrátil se management studia na soukromé investory, ale neúspěšně. Sám Curt Schilling do firmy nasypal přes 30 milionů dolarů ze své kapsy a víc už prý investovat nemůže. “Šel do toho naplno, ale teď je na mizině,” řekl Chafee. Schilling se k tomu zatím oficiálně nevyjádřil.
Jeden bývalý zaměstnanec 38 Studios, který si přál zůstat v anonymitě, poslal Kotaku email s dalšími interními informacemi. Vývojářům se prý neplatilo už od 30. dubna. K 24. 5. také všem skončilo zdravotní pojištění, což se prý dozvěděli díky těhotné ženě jednoho z kolegů, které to 22. 5. oznámil doktor. Nepříjemný je také fakt, že prý horní management zaměstnancům nic moc neříkal. Zaměstnanci se tak dozvídali většinu věcí z médií a cizích zdrojů, ne od svých šéfů.
Definitivní konec 38 Studios a Big Huge Games je tak velmi pravděpodobně jen otázkou času. Někdy holt dobrá hra nestačí...