Vietcong: Fist Alpha - rozhovor
zdroj: Archiv
Rozhovor

Vietcong: Fist Alpha - rozhovor

30. 9. 2003 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Producent Jarek Kolář z brněnského studia Pterodon nám v obsáhlém rozhovoru prozradil nové informace o dokončovaném datadisku Fist Alpha a budoucích plánech s Vietcongem. Máme i 5 čerstvých obrázků.

Autor: jd & Mickey Mouse
Publikováno: 30.září 2003


Obrázek zdroj: Archiv Prodejní úspěchy Vietcongu takřka po celém světě předčily i ty nejvíce sebevědomá očekávání, a tak bylo oznámení datadisku nebo pokračování této realistické first-person akce pouze otázkou času. Oficiální přídavek se bude jmenovat Fist Alpha a stal se předmětem našeho rozhovoru s producentem hry Jarkem Kolářem z brněnského studia Pterodon.

Tiscali Games: Můžete nám na úvod prozradit, jak vůbec dopadl Vietcong z vašeho hlediska po stránce celosvětového úspěchu, prodejnosti a ohlasů? Kolik se dosud řádově prodalo kusů a předčilo to nějak i ty vaše nejoptimističtější předpoklady?

Jarek Kolář: Na přesnou odpověd na tuto otázku nemám dostatek podkladů ani oprávnění. Oproti naší předchozí hře (Flying Heroes - pozn.ed.) to ale rozhodně s prodejem vypadá mnohem optimističtěji.

Co říkáte na nepoměrně vlažnější reakci na Vietcong v USA oproti zbytku světa? Máte nějaké ohlasy/odezvy, jestli za tím stojí kromě stínu Američanů z minulosti i něco jiného (např. grafika, styl hraní, problematický název a námět, obtížnost atd.)?

Jelikož jsem v kontaktu pouze s hráči, kterým se hra líbí, těžko posuzovat, co říkají ti, kteří s ní nejsou spokojeni a ani si ji nekoupili. O situaci s Vietcongem v Americe nevím téměř nic, takže k tomu nemohu ani nic říkat. Rozhodně je tam pár lidí, kteří si hru koupili a velmi si ji pochvalují.

Rozrostl se nějak díky úspěchu Vietcongu váš tým, abyste například mohli pracovat na více projektech současně?

Zatím jsme žádný převratný úspěch v ekonomickém slova smyslu nezaznamenali, takže o nějakých krocích s úspěchem souvisejících nemůže být řeč. Tým se naopak maličko zmenšilm protože někteří lidé po úspěšném dokončení projektu odešli zkusit štěstí jinam. V následujících měsících budeme ale s nejvyšší pravděpodobností svůj základní kádr rozšiřovat.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
exkluzivní obrázky z Vietcong: Fist Alpha pro Tiscali Games

Jaký je vlastně vztah datadisku Fist Alpha vzhledem k původní hře a jejímu příběhu? Setkáme se se starými známými postavami a pokud ano, za koho budeme nyní hlavně hrát? Nepřibude do týmu i nějaký nový typ specialisty?

Fist Alpha pojednává o tom, jak tým A-216 buduje základnu na kopci Nui Pek. Děj se tedy odehrává na stejném místě, ale o půl roku dříve než děj původní hry Vietcong. Místo seržanta Hawkinse hraje hráč za sežanta Warrena Douglase, o kterém se na začátku původního Vietcongu baví ve vrtulníku Hawkins s Hornsterem. Objeví se ještě několik nových postav, ale specialisté v týmu zůstanou stejní.

Bude zpracování singleplayerové kampaně podobné jako v původním Vietcongu anebo se dočkáme zcela jiného zpracování či odlišné hratelnosti (nové typy misí, přidané povely spoluhráčům apod.)?
Zvětšit zdroj: Archiv
Zpracování singleplayer kampaně bude velmi podobné, z herního hlediska by se dalo říci, že téměř stejné. Nové mise jsou rozlehlejší a hráčovy možnosti volby postupu jsou větší. Příběh je stále lineární. Díky zkušenostem, které máme z vývoje původní hry jsme se mohli vyvarovat problémových míst a navrhnout mise mnohem lépe.

Jedním z velkých kladů původního Vietcongu byl dlouhý příběh s rozmanitými misemi. Kolik bude ve Fist Alpha nových misí celkem a do jakých zajímavých lokací nás například zavedou? A kolik bude quick-fight misí?

Pokud nepočítám menší briefingové lokace, singleplayer kampaň se odehrává v 8 levelech. Podíváte se do starého vietnamského chrámu, do rozestavěného tábora SF, do tábora NVA atd. Pro multiplayer a quickfight je připraveno misí o něco více.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Můžete nějak (třeba procentuelně) odhadnout, jak dlouhý bude příběh datadisku v porovnání s původní hrou? Bude singleplayerová kampaň obtížnější nebo snadnější na dokončení než v původní hře?

Co se týče počtu singleplayerových levelů, tak je velikost datadisku v porovnání z původní hrou asi třetinová. Levely jsou ale rozsáhlejší, takže procentuelně je datadisk určitě větší než třetina původní hry. Singleplayerová kampaň by měla být rozhodně vyváženější a její obtížnost dle nastavení. Z hlediska multiplayeru je obsah datadisku větší než v původní hře.

Šlo by prozradit něco bližšího o nových typech zbraní nebo přítomnosti / možnostech využití bajonetu v datadisku? Bude nějak upravena síla/vyváženost zbraní z původní hry?

Zvětšit zdroj: Archiv Už dlouho se hovoří o všemi požadované M14 a taky mině claymore, která bude v MP tvořit americký ekvivalent vietnamské granátové pasti. Minulý týden se na fanouškovských fórech rozhořely vášnivé diskuze o přítomnosti českého samopalu Škorpión. Ačkoliv zřejmě neexistují důkazy, že se tato česká zbraň ve vietnamském konfliktu objevila, neexistují ani důkazy, proti tomu, že by tam být mohla. Zbraně budou z hlediska účinnosti celkově upraveny.

V připravovaném datadisku Team Sabre pro tak trochu konkurenční titul Delta Force nebo Joint Operations či Battlefield: Vietnam je slibována možnost plného ovládání vozidel, vrtulníků nebo lodí. Neplánujete něco podobného i vy oproti naskriptovaným scénám?


Fist Alpha se stále odehrává v členitých levelech, kde na vojenskou techniku není vůbec místo. Ve Vietcongu se zatím snažíme dovést k dokonalosti hratelnost pěších vojáků a ručních zbraní. Pokud bychom se snažili totéž provést s vojenskou technikou, bylo by na to potřeba hodně času, který pro vývoj Fist Alphy nemáme.

Jaká bude role nově oznámených letadel jako bombardér B52, F-105 Thunderchief a F4 Phantom - pouze jako letecká podpora nebo se do hry zapojí i jinak?

Zmiňovaná letadla se objeví v singleplayerové kampani pouze jako součást děje a prostředí, hráč nebude mít možnost přímé interakce s těmito letadly.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Jakého typu (rozloha, zaměření, počet hráčů...) budou nové multiplayerové mapy v datadisku a kolik jich má být? A co bude principem nového herního módu, o němž se začalo hovořit?

Nové mise jsou spíše rozsáhlé, některé až pro 64 hráčů. Nových MP misí ve Fist Alphě bude alespoň 8 (je připraveno více misí, ale některé možná vyjdou samostatně). O novém herním módu a to jak se hraje, se jistě brzo dozvíte. Zatím však budu zachovávat mlčení.

Hodláte i nadále podporovat majitele původní hry opravnými updaty nebo dalšími multiplayerovými mapami po prvotině IndianCountry (download)? Co bude vaším dalším krokem v boji proti cheatování v multiplayeru a chystáte do budoucích patchů i nějaké zásadnější novinky?

Zvětšit zdroj: Archiv Ve fázi veřejného betatestování brzo bude další nová MP mapa - Three Canyons (jako základ je použit level ze singleplayer hry Vietcongu). Dále budeme vylepšovat různé věci a vydávat patche. Před několika týdny začali naši programátoři spolupracovat se skupinou United Admins, kteří se specializují na vytváření ochrany proti cheatování ve hrách. Zatím se zpracovává ochrana před existujícími cheaty a prevence před cheaty zatím neexistujícími.

Co vše je možné upravovat v oficiálním editoru levelů a dají se v něm vytvářet i nové single mapy, skripty atd.? S jakými 3D programy spolupracuje?

Betaverze editoru na editaci MP scén na internetu vyšla před pár týdny (download). Uživatelé můžou modelovat v 3D studiu MAX a terén a objekty pak v editoru skládat do nových misí. Nově vytvořené MP mise zatím mohou testovat pouze majitelé editorů mezi sebou, v době vydání Fist Alphy pak bude možné tyto nové mise poskytnout i běžným hráčům (bude vydán patch pro Vietcong).

Máte v plánu vydat nové multiplayerové demo, které by nahradilo to staré z loňského prosince (s patchem)? Pokud ano, kdy ho zhruba vypustíte a co bude jeho náplní?

Uvažovali jsme o tom, plánovali jsme to, ale zatím nevím, jak vše nakonec dopadne.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Jak to bude s kompatibilitou multiplayeru mezi vlastníky datadisku a těmi, kdo mají pouze původní Vietcong? Budou moci hrávat společně na serverech a jaká případná omezení z toho vyplynou?

Pro původní hru vyjde patch, takže v multiplayeru nebude rozdíl mezi původním Vietcongem a Fist Alphou. Majitelé Fist Alphy budou mít navíc nové levely a budou si moci na začátku vybrat z většího množství zbraní.

Dočká se herní engine nějakých změn s příchodem datadisku? Například úprav grafiky, zničitelnosti prostředí, fyzikálního modelu, optimalizace síť.kódu, podpory nového HW apod. - a jak se to promítne v celkové náročnosti hry?

Engine datadisku žádné velké změny neobsahuje, jen levely, jejich grafika a hratelnost jsou vytvářeny trošku jinak (lépe). Levely jsou rozlehlejší, textury detailnější a majitelé rychlých strojů se mohou v singleplayeru těšit na husté zatravnění terénu.

V jakém stavu se momentálně datadisk Fist Alpha nachází, na čem zrovna Obrázek zdroj: Archiv pracujete a co vám zabírá nejvíce času? Je reálné stihnout ohlášený termín vydání koncem října?

Pracujeme na testování a dolaďování hry. S trochou nadsázky by se dalo říci, že mise datadisku jsou už teď minimálně v kvalitě misí původní hry, ale ještě s nimi stále nejsme zcela spokojeni. Myslím, že vydání v říjnu by mohlo být reálné, ale ještě uvidíme.

Jak to bude s počeštěním datadisku? Mohou se neanglofilní hráči těšit na plně českou verzi stejně jako v případě původní hry? Bude možné si pořídít verzi anglickou, kterou někteří hráči preferují třeba proto, že se díky ní sami zdokonalují v angličtině? Případně kombinaci anglického slova a českých titulků, jako je tomu třeba u filmů?

Datadisk Fist Alpha bude plně lokalizován do češtiny. Budeme se snažit, aby časový odstup byl co nejmenší. Pokud by čeští fanoušci vyjádřili přání mít patch, který by podporoval anglický dabing a české titulky, možná by se dalo o něčem podobném uvažovat.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Můžete nám prozradit něco i o dalších projektech, které připravujete, případně zda zvažujete ještě nějaký další přídaveknebo dokonce plnohodnotné pokračování Vietcong II?


Zatím není možné cokoliv prozradit. Snad jen to, že Pterodon bude pokračovat ve vývoji skvělých počítačových her.

Je něco dalšího, nač byste rádi na adresu Vietcongu či jeho datadisku ještě vzkázali vašim fanouškům a čtenářům Tiscali Games?

Ačkoliv byla téměř hotová česká verze oficiální stránky Vietcongu, díky celkové stagnaci této domény spravované marketingovým oddělením vydavatele nebudeme zřejmě s lokalizaci pokračovat. Pro více informací o dění ve světě Vietcongu zatím doporučuji českou fanouškovskou stránku www.vietcong-game.net, jejíž admini jsou hodně aktivní a mají díky tomu nejnovější zprávy.

Zvětšit zdroj: Archiv 1.října by měla být spuštěna nová oficiální stránka Pterodonu, která by měla na rozdíl od té současné nabízet aktuální informace o týmu Pterodon i o jeho projektech.

Děkujeme za rozhovor.

Stáhněte si ke hře Vietcong: Dema, Patch, Přídavné mapy, Editor, Videa, Cheaty...

Související články o hře Vietcong: Recenze (3/2003), Recenze multiplayeru (5/2003), Dojmy z dema (12/2003), Rozhovor o české verzi (4/2003), Rozhovor (10/2002), Vietcong party reportáž, Tipy a triky, Návod, Novinky



jd & Mickey Mouse
autorovi je 24 let, na Tiscali Games pracuje jako šéfredaktor, editor nebo novinkář, na herních webech působí od roku 1998, nejraději má akční (Quake, GTA), strategické (Transport Tycoon), závodní a sportovní tituly, neobejde se bez kvalitní (psy)trance/ambient hudby, baví ho taneční party, squash, lyžování a cestování (více)

 
 
jd & Mickey Mouse

Nejnovější články